Norske eventer til Bea

Seks norske nominasjoner til Best Event Awards på Bea World Festival. Bak de seks står tre byråer og nominasjonene fordeler seg over fire kategorier.

Bea World mottok 296 søknader fra 27 land. Av disse er 133 shortlisted – fra 19 ulike land, med et spenn fra Kina, Qatar og til Norge.

De seks nominasjonene er basert på tre case:

• PwC - From Roadshow to Awardshow i kategoriene B2B og INCENTIVE/TEAM BUILDING
  • The Mystery in Atea City i kategoriene CONVENTION, INCENTIVE/TEAM BUILDING og EDUCATIONAL/TRAINING EVENT
  • T2 Experience and Service Test i kategorien EDUCATIONAL/TRAINING EVENT

Byråene som står bak casene er Fieldwork, 6. Sans og JCP.

-Vi gleder oss til å presentere dette fantastiske konseptet for juryen. Det er en liten seier bare å bli shortlisted og det til og med i tre kategorier, sier daglig leder i 6.Sans, Per Morten Bergh.

Og han legger til:

- Vi synes dette er så inspirerende at vi drar ned med en delegasjon på rundt 15 personer til Porto, forteller Bergh.

Partner og leder i Fieldwork forteller at Bea World er en viktig møteplass for dem der de møter likesinnede bransjefolk i tre inspirerende dager, og som kulminerer i tildelingen av gylne “elefanter" til "de beste jobbene i verden.”

- Vi ser frem til, sammen med de andre norske byråene, å vise at Norge ligger langt fremme i forhold til hvordan vi tenker rundt å bruke opplevelser for målgruppen som en viktigere og viktigere del av den totale kommunikasjonen, internt og eksternt, sier Johansen.

Account Director Morten Christiansen i JCP forteller at de synes det var veldig spennende at Avinor satset på event som en viktig kanal når de skulle lære sine ansatte å kjenne de nye områdene som er bygget ut på Oslo Lufthavn de siste årene.

- At eventet nå er nominert til Best Event Awards i kategorien ”Educational/ Training Event”, og at 10.000 ansatte har opplevd eventene vi har skapt er i tillegg veldig gøy. Vi tror på å involvere og engasjere vårt publikum - noe vi er stolte av å ha gjort i denne sammenhengen. Vi gleder oss til å reise til Porto, sier Christiansen.

Prisutdelingen finner sted 17. november i Porto – i Portugal.

25. oktober 2017