Norsk kunst og kultur på en internasjonal arena

Snowflake Art AS ønsker å fremme norsk kunst og kultur på en internasjonal arena, og er på utkikk etter sponsorer til Munch-utstillinger i Kina

Vår første internasjonale utstilling var i Kina med Thomas Mustaki på Ying Gallery, Shanghai. Den norske konsulen i Shanghai hjalp til med sin tilstedeværelse på åpningsseremonien og utstillingen fikk stor omtale og ble vist i forskjellige medier, inkludert morgennyhetene for Shanghai TV, sier Aleksander Strandli, Daglig leder i Snowflake Art AS

Strandli har tidligere jobbet med noen av Norges største levende artister, blant dem Bjarne Melgaard.

Styreleder, Gisle Kolmannskog, har mer enn ti års erfaring i finansverdenen og har et utrolig internasjonalt nettverk

I samarbeid med Merkantilbygg Holding AS organiserer de videre en Munch-utstilling hos noen av de ledende museum i Kina. Denne utstillingen vil inneholde verdens største private litografi samling ¨The Gundersen Collection¨ med 50 litografier, samt 6 oljemalerier fra en annen privat samler.

- Kunst og kulturnæringen har vært ekstra utsatt den siste perioden. Vi håper derfor på en sponsor som kan bidra med å skape et lyspunkt og en opptur for norsk kunst og kulturliv. Vi ønsker derfor å tilby norske bedrifter en mulighet til god eksponering gjennom et nært samarbeid vedrørende denne Munch-utstillingen, sier Gisle, styreleder og markedssjef

Snowflake Arts kinesiske samarbeidspartnere er Shanghai Jiushi Group som eier Shanghai Jiushi Art Museum hvor utstillingen i Shanghai skal holdes. Jiushi Art Museum ligger i ærverdige Bund District og ble åpnet i Oktober 2018 hvor Kong Harald V og Dronning Sonja overvar åpningen. Jiushi Group er også organisator av andre eventer som Formel 1, Tennis ATP turnering og er en av de ledende innen store eventer i Kina.

Åpningsdatoen for Shanghai er satt til 18 september, og utstillingen vil vare i 3 måneder.

Ved interesse for samarbeid kan Daglig leder, Aleksander Strandli, kontaktes på Aleksander@snowflakeart.com eller telefon +47 95215926

14. august 2020