NorgesEnergi til håndballen

Norges Håndballforbund og Norsk Topphåndball har inngått en ny samarbeidsavtale med NorgesEnergi.

Den nye avtalen gjøres gjeldende fra 1. juli 2017 og strekker seg over fem år. Den gjør NorgesEnergi til hovedsamarbeidspartner til NTH, til partner av åtte klubber i GRUNDIGligaen i tillegg til forbundspartner for NHF.

- Vi ønsker oss et bredt og aktivt samarbeid med hele håndball-Norge, både i topp og i bredde. Håndball er en idrett i god vekst og utvikling, og vi ønsker å være med på laget gjennom et langsiktig samarbeid, sier daglig leder i NorgesEnergi Hans-Erik Ramsdal.

Han understreker at NorgesEnergi ønsker å være en aktiv støttespiller over hele landet.

- Derfor er bredden i denne avtalen viktig for oss, vi ønsker å være en god medspiller for håndballag i hver by og bygd, forteller Ramsdal.

NorgesEnergi er en nasjonal strømleverandør for privat- og bedriftsmarkedet.

- I nært samarbeid med Norsk Topphåndball (NTH) har vi jobbet oss frem til en veldig god samarbeidsavtale som gjelder for hele norsk håndball, og vi setter stor pris på at NorgesEnergi ønsker å bidra og assosiere seg med både landslag, liga og bredden i norsk håndball, sier generalsekretær i Norges Håndballforbund Erik Langerud.

Daglig leder i NTH, Norsk Topphåndball, Hein Barthold - forteller at avtalen med NorgesEnergi også vil være viktig for utviklingen og produksjonen av sendingene på handballtv.com, og dermed bidra til at publikum kan følge sine favoritter når man ikke har anledning til å se kampen i hallen.

(Kilde: handball.no)

Foto: Kirsten Birkeland