Nine Yards fortsetter å vokse

- Når sjansen til å hente inn en av de tydeligste lederne og foregangsfigurene innenfor det å bygge en sterk internkultur bød seg var det en sjanse vi måtte ta, sier Marcus Håkonsen, Managing Director & Partner i Nine Yards.

Gründer av Nine Yards, Janne Bjørge, forteller at han møtte Kim Løkkeberg på Graceland i Memphis første gangen.

- Han var da Salgs- og Markedsdirektør og hadde med seg 280 medarbeidere som alle skulle inspireres, skape interne legender og 1000 felles nye minner med sine kolleger på Carlings.Vi ble venner allerede da. Nå er det endelig klart at vår tidligere kunde og venn kommer hjem til oss for å bygge oss inn i fremtiden, sier Bjørge i en pressemelding.

Håkonsen forteller engasjert om den nytilsatte Kim Løkkeberg:

- Løkkeberg var en sentral person i å bygge Carlings sin ur-sterke kultur. Han jobbet i Carlings i 21 år, der han blant annet var Salgs- og Markedsdirektør, Innkjøp og Logistikk Direktør og Vice President. Deres reiser med butikksjefer rundt om i hele verden var en av mange anledninger til at de kunne ekspandere så fort i så mange land samtidig.

- For oss som elsker å jobbe innenfra og ut er dette en kvalitetssignering. Kim går nå inn som Senior Advisor & Partner og kommer til å hjelpe våre kunder i Norden med å skape sterkere kulturer i sine egne selskaper. Culture eats strategy for breakfast – det vet alle, fortsetter Håkonsen.

Løkkeberg har tiltrådt stillingen.

Kim Løkkeberg

- Etter lang erfaring med- og god kjennskap til Nine Yards som kunde er det veldig inspirerende å få tilgang til all den kunnskap Nine Yards har, samtidig som det er veldig spennende å kunne tilføre noe nytt, sier den nye Senior advisor & Partner.

Med Løkkeberg på laget har Nine Yards nå over 45 ansatte på sine totalt fire kontorer i Norge og Sverige.

Managing partner Håkonsen forteller i pressemeldingen at han tror på at «great people are where the energy is":

- Nine Yards skal være the happening agency. Vi tror på magien, følelsene og engasjementet som oppstår når varemerker og mennesker møter mennesker. Vi skal i mye større grad enn våre konkurrenter jobbe innenfra og ut med våre kunder, og vil på den måten sørge for at de korrekte verktøyene blir tatt i bruk til korrekt tid. Jeg er overbevist om at Kim kommer til å være en meget god ressurs for oss og våre kunder på dette, avrunder han.

16. mai 2017