Musikk til jubilanten

- TINE har inngått samarbeid med dansegruppen Quickstyle. Nå skal det lages dans og låt til TINEstafetten som har 25 års jubileum, forteller sponsorsjef Ann-Kristin Syversen i TINE.

Vinneren av låtkonkurransen får synkavtale og synlighet, skriver Ballade.

- Vi ville ikke lage en konkurranse der vinneren kun får en viss sum for låten. Vi ville heller gjøre det sånn som det gjøres i alle andre låtskriver-pitche-sammenhenger i musikkbransjen ved å si til låtskrivere: Her er en kommersiell mulighet, og dere vil få betalt for synkroniseringen, sier Joachim Alte partner i EKKO Agency, som samarbeider med TINE om konkurransen.

Han legger til:

- På den måten får man bedre sørget for at alle rettighetshavere får betalt utfra hvor mye låten skal brukes. Det høres kanskje litt mindre kommersielt og forlokkende ut, men det er snakk om å gi fair kompensasjon for all bruk av musikken i Tines kanaler, forteller Alte.

Dansegruppen Quickstyle skal koreografere en dans til vinnerlåten og det vil bli produserert video.

- Gjennom tjuefem år har TINEstafetten vært med på å gi over én million norske elever over hele landet løpeglede, og nå har vi lyst til å feire! Dans og sang er en veldig kul måte å feire det engasjementet vi har sett gjennom alle disse årene på. Vi gleder oss veldig til å høre de musikalske bidragene, og ikke minst se Quick Style-dansen sammen med jubileumslåta, sier sponsorsjefen i TINE til Ballade.

(Kilde: Ballade.no)

6. februar 2018