Millionavtale for Kongsberg Jazzfestival

Kongsberg Jazzfestival inviterer til 55 årslag med et sterkt næringsliv i ryggen.

Næringslivet gjør oss bedre

Tre grunner til å inngå samarbeid med festivalen, sier festivalsjefen

Festivalen har fått på plass ny millionavtale med GKN Aerospace Norway AS i jubileumsåret, opplyses det i en pressemelding.

- Gjennom avtalen bidrar vi til at festivalen kan nå sine ambisjoner om å by på Norges beste jazzopplevelser. Derfor har vi inngått en treårig avtale, forteller Peter Hjortsberg, administrerende direktør i GKN Aerospace Norway AS.

Festivalen finner sted for 55. gang, 3. til 6.juli. I 2018 hadde festivalen gjester fra over 40 land.

- Næringslivet og det offentlige har også oppdaget Kongsberg Jazzfestival. De har hovedsakelig tre grunner til å inngå samarbeid med festivalen, de ønsker å skape god og ny relasjon til andre, de ønsker å gi ansatte motivasjon og de ønsker at samarbeidet skal gi god assosiasjon til produktet eller bedriften, sier festivalsjef Kai Gustavsen.

- Kulturarrangement som Kongsberg jazzfestival er av stor betydning for byens attraktivitet og utvikling, noe som er viktig for oss som arbeidsgiver og samfunnsaktør,  forteller Peter Hjortsberg. 

Han forklarer videre at de derfor ønsker å bidra i dette arbeidet, og samtidig benytte arenaen til å verdsette sine ansatte, kunder og samarbeidspartnere når byen viser seg fra sin beste side.

Festivalen jobber tett med bedriftene slik at de kan hjelpe hverandre å aktivere sponsoratet på best mulig måte, forklares det i pressemeldingen. Å aktivere sponsoratet innebærer at man ikke bare sponser, men også forteller omverdenen at man gjør det, skriver de videre. 

- Det beste som kan skje er at det oppstår kreative prosesser og nye løsninger når man jobber sammen om dette. Det kan hjelpe begge parter til å forstå både markedet og hverandre. Næringslivet gjør oss bedre, sier Gustavsen. 

 

Tekst: Julie Skrøder

29. april 2019