Miljø til Frokost

- På frokostmøtet opplevde vi at foreningens medlemmer ikke lenger nøyer seg med lettvinte forsøk på grønnvasking, men tar tematikken på stort alvor. Det er inspirerende, sier Svanhild Sørensen, partner i Kulturmeglerne.

...eller bare last ned pdf'ene ved å klikke på "Les mer"-knappen" under. Valget er ditt.

Hun legger til:

- Et viktig tema og imponerende oppmøte! Vi i Kulturmeglerne forsøkte å dra i gang et «grønt veikart for film» for fem år siden, men da var bevisstheten om miljø og bærekraft laber.

Tema for årets siste Frokostmøte var: Partnerskap – om bærekraft, miljø og sponsorjobbing. Nærmere 160 var påmeldt for å høre Adam Mattison-Ward, leder næringsliv og partnere i WWF – Verdens naturfond samt klima- og kulturentusiast Julie Forchhammer. Bonusen var Luna.

- Bærekraftige arrangementer utvikles best i samarbeid med andre virksomheter som også vil ta gode klimavalg. Sørg for at dere kan måle innsatsen, det øker muligheten for reell effekt i arbeidet for mindre utslipp og mer natur, sa Mattison-Ward.

Han la til:

- WWF utfordrer bedrifter til å lede an i klimaarbeidet og ta riktige valg for arrangementer og sponsoravtaler. Dette er viktig for kundene dine, og betydningsfullt for din forretningsvirksomhet. Sammen kan vi bidra til #mernatur og #mindreutslipp.

Styremedlem Tine Birkeland Westby loste både foredragsholderne og tilhørerne trygt gjennom morgenstunden.

- Det er viktig å få til en dialog hvor sponsorobjekter tør å sette miljøkrav på aktivisering og aktiviteter og hvor sponsorene respekterer de kravene og bidrar det de kan for å minske klimaavtrykket fra sponsoratet deres, sa Julie Forchhammer.

Og hun har en henstilling:

- Jeg vil gjerne oppfordre Sponsor- og Eventforeningen til å utarbeide en miljøguide for sponsorater. Å gå over til avfallsfri sponsing ved å minimere bruken av give-aways som engangsartikler av plast og liknende, vil være et konkret klimatiltak med stor effekt.

Sagt om Frokostmøtet:

- Frokostmøtet om bærekraft, miljø og sponsorjobbing ga god innsikt i vurderinger vi som sponsorer må gjøre når vi skal inngå fremtidige partnerskap. Faglig påfyll kombinert med nettverksbygging, gjør foreningens møter til interessante møteplasser, sa Bente Rasmussen, Leder av Nordeas kulturprogram.

- Uansett industri må vi alle sammen jobbe med å finne bærekraftige løsninger som tar vare på naturen og klimaet. Å få muligheten til å lære av andres erfaringer innenfor partnerskap og sponsorjobbing var meget verdifullt. I løpet av frokostmøtet hadde jeg fått mange ideer på hvordan vi som selskap og jeg som person kunne være flinkere og sette bærekraft og miljø mer på agendaen. Tusen takk til Sponsor- og Eventforeningen for et inspirerende frokostmøte!, sa Marcia Titley, administrerende direktør i Eventim Norge.

- Sponsor- og Eventforeningen frokostmøter, er en meget bra møtearena! Tema som var nå sist interesserer meg spesielt, både profesjonelt og personlig. Jeg fikk masse bra input fra WWF med Adam Mattison-Ward og så Julie Forchhammer – som virkelig tar stilling til hva partnerskap skal representere i henhold til bærekraft og miljø, sa Veronica Flinck, salgssjef i KITE Kommunikasjon Event.

Last ned foredragene eller se dem live på vår youtubekanal. KLIKK HER

MINGLE, MINGLE, MINGLE…og fag på Frokostmøtet:

29. november 2019