Med hjerte for sykkel

Team Coop har inngått sponsoravtale med Mills og Vita hjertego’-serien.

Sponsoratet er todelt og består av et økonomisk bidrag og et produktsponsorat. Dette gir laget og rytterne tilgang på Vita hjertego’-serien og Mills-produkter.

- Som toppidrettsutøver er sunn kost viktig. Derfor kan vi få god glede av produktene fra Vita hjertego’. Samtidig vil vi gjerne bidra til å gjøre Ola og Kari Nordmann oppmerksomme på et sunnere alternativ, sier sportsdirektør Olav Aleksander Benjaminsen til RA Dagsavisen.

Benjaminsen sier denne avtalen gjør at laget får et enda bedre rittprogram.

- Det økonomiske aspektet i avtalen er også litt av en vitamininnsprøytning. Det gir oss mulighet for å kjøre enda flere ritt og er samtidig med til å sikre at vi kan oppgradere hele oppsettet rundt laget, slik at rytterne får enda bedre vilkår når de er ute på konkurranse. Vi har blant annet investert i en spesialinnredet bobil, som gjør reise og rittforberedelse mye mer komfortabel og løfter oppsettet til samme nivå som på mange pro-kontinentallag. En slik investering gir oss en konkurransefordel over mange av våre konkurrenter, fortsetter han.

Mills, som står bak Vita hjertego’-serien, ser Team Coop som et bra match til å fronte et sunt kosthold og en aktiv livsstil, melder RA Dagsavisen.

- Sykling er en sunn, morsom folkesport for alle, mens Vita hjertego’ er hjertehelse for folk flest. Dermed passer samarbeidet som hånd i hanske for oss. Det er også veldig gøy å bidra til et lag som samler så mange. Team Coop skaper mye positiv oppmerksomhet for både sykling, sunn livsstil og idrettsglede generelt – i tillegg er rittene kjempespennende, forteller produktgruppesjef for Vita hjertego’, Cecilie Seim til RA Dagsavisen.

(Kilde: Rogalandsavis/RA – Dagsavisen)

Foto: Team Coop
29. mars 2017