MECA forlenger med Norges Ishockeyforbund

MECA og Norges Ishockeyforbund (NIHF) har samarbeidet siden 2015, når har de forlenget sin hovedsponsoravtale.

Den nye sponsoravtalen er et helhetlig samarbeid, og MECA blir avsender for både herre - og kvinnelandslaget i VM og OL-kvalifisering. MECA kommer også til å være synlig i breddeishockey og støtter utvikling av lag og spillere i Norge.

- Samarbeidet med MECA er svært viktig for oss, og vi er veldig stolte over å ha med oss vår gode samarbeidspartner videre. For at vi skal vokse både på herre- og kvinnesiden, er vi helt avhengige av gode støttespillere. Vi lever i en utfordrende tid, og den lojaliteten MECA gir oss gjennom avtalen, gjør at vi kan fortsette arbeidet vårt med å utvikle landslagene våre og norsk ishockey, sier Generalsekretær i NIHF, Ottar Eide.

- Vi er veldig fornøyd med samarbeidet så langt. MECA og NIHF lever etter de samme verdiene, og har samme ambisjoner om vekst. Vi føler at vårt varemerke hører hjemme på hjelmen til de tøffe spillerne på både herre- og kvinnelandslaget, og det gir oss god synlighet. Samtidig er vi opptatt av at breddeidrett og talentutvikling blir ivaretatt, forklarer administrerende direktør i MECA, Tore Stensbøl.

Det årlige arrangementet MECA Hockey Games har blitt godt etablert, og vil også fortsette de neste årene.

Tekst: Julie Skrøder

15. okt 2020