Lokal heiakultur

- Heiakulturen som har vokst frem i Tønsberg inspirerer oss, sier Robert Smeby salgs- og markedsdirektør i Toyota Bilia Tønsberg.

Toyota Bilia Tønsberg var hovedsponsor for helgens båtmesse i Tønsberg.

- Vi er med som sponsor fordi den heiakulturen som har vokst fram i Tønsberg inspirerer oss, sier Smeby til Tønsberg blad. Og så er det en fin anledning til å vise fram hva vi har å by på, forteller Smeby.

Både lokale firmaer og utstillere fra andre deler av Østlandet tok turen til Tønsberg for å delta på messen.

Båtmessegeneral Frode Sundsdal mener årets messe viser et mangfold av båter, alt fra en diger Princess på 20 meter, til mindre båter, til Marit Strømøys Formel 1.

Sundsdal  sier til Tønsberg Blad at han er sikker på at de har Norges råeste båtmesse, men er klar på at de også ønsker å være den koseligste.

- Her skal det være noe for hele familien, sier han.

Det var i år rundt 50 utstillere på brygga i Tønsberg. Tønsberg Boatshow åpnet fredag og holdt det gående til og med søndag, skriver Tønsberg Blad.

- Lokalmiljø og sponsing hører sammen. Landet trenger engasjerte lokale aktører, som ser verdien av å fremme det geografisk omliggende samfunns- og næringsliv. Dessuten er slike lokale eventementer en markering av destinasjonen i seg selv, sier  Hege Mauroy, daglig leder i Sponsor- og Eventforeningen.

(Kilde: Tønsberg Blad)

Tekst: Julie Skrøder