Kreftforeningen og Gjensidige

Kreftforeningen og Gjensidige har inngått en treårig hovedpartneravtale, som innebærer et strategisk samarbeid mellom partene.

For Gjensidige sikrer avtalen mulighet til å utvikle unike forebyggende tjenester sammen med Kreftforeningen. Det kan for eksempel være tilbud som bidrar til å forebygge kreft, eller som kan lette situasjonen for berørte og pårørende, skriver de i en pressemelding.

- Vi er veldig glade for at Kreftforeningen ønsker et partnerskap med oss, sier direktør for forretningsutvikling i Gjensidige, Jørgen Taalesen.

I pressemeldingen heter det at om lag hver tredje nordmann vil få en kreftdiagnose innen de fyller 75 år.

- Det betyr at kreft er noe som vil ramme mange kunder, enten personlig eller som pårørende. Å jobbe nært med det sterkeste og mest erfarne forskningsmiljøet rundt kreft vil kunne gi oss et unikt fortrinn i utviklingen av forebyggende tiltak, sier Taalesen.

Kreftforeningen er også svært positive til avtalen.

- Vi er veldig glade for dette samarbeidet. Avtalen favner mer bredt enn andre avtaler vi har, og den er innovativ. Forebyggingsperspektivet er et felles anliggende for begge parter, sier Anne Lise Ryel, generalsekretær i Kreftforeningen.

Hun forklarer at dette er den største strategiske avtalen til Kreftforeningen.

Det vil også bli samarbeid om markedsføring, kommunikasjon og sponsing, særlig knyttet til idretten. Avtalen, som hovedsakelig er kommersiell, betyr at Kreftforeningen skal stille med ressurser og kompetanse for produktutvikling i Gjensidige.

- I tillegg håper vi avtalen vil skape engasjement og stolthet, da mange ansatte har et brennende engasjement for kreftsaken, sier Taalesen.

 

Toppbilde: Gjensidige
(administrerende direktør Helge Leiro Baastad i Gjensidige og Anne Lise Ryel, generalsekretær i Kreftforeningen)

Tekst: Julie Skrøder

17. jan 2019