KPMG Norge inngår samarbeid med Alpinlandslaget

Norges Skiforbund Alpint og KPMG Norge har startet en avtale med en varighet på 3 år.

I 2022- 2023 sesongen utvides avtalen til å inkludere blant annet logoeksponering på bekledning.

Vinnerkultur og interesse for tall er viktige ingredienser når alpinlandslaget for første gang inngår en sponsoravtale med KPMG.

– For oss er dette en kjempemulighet til å jobbe med et av de miljøene i Norge som har vært flinkest til å få fram enere. Dette har alpinlandslaget gjort gjennom å bygge en sterk lagkultur og å fokusere på samarbeid. Dette er vi i KPMG opptatt av også, og her vil vi gjerne lære mer, forteller markedsdirektør i KPMG, Henrik Lervold.

Sportssjef for alpint i Norges Skiforbund, Claus Johan Ryste, ser frem til å samarbeide med et av Norges fremste kompetansehus.

– Det er flere fellestrekk mellom dem og oss. På same måte som vi er nerder på å kutte de siste hundredelene snur KPMG hver stein på jakten etter gull i regnskap, revisjon og rådgiving i en konkurranseutsatt bransje. Her har vi klare likhetstrekk, sier han.

KPMG leter etter marginer for alle sine kunder, på tvers av alle bransjer.

– Den holdningen tar vi med oss inn i alt vi gjør. På hver vår måte er vi dessuten organisasjoner som historisk sett har rekruttert fra ganske smale miljøer. Også her håper jeg vi kan hjelpe hverandre å bli bedre, og kanskje sammen rulle ut initiativer som kan bidra til dette, avslutter Lervold.

KPMG Norge har ca 1400 ansatte fordelt på 25 kontorer rundt om i hele landet, og tilbyr tjenester innen revisjon, rådgivning, skatt, avgift og forretningsjuss.

Kilde: Skiforbundet.no

30. september 2021