Kommunikasjonsleder i NHF

Nylig ble Lars H. Kvam (39) ny leder av medier og kommunikasjon i Norges Håndballforbund. Ett hovedområde i stillingen vil være å videreutvikle norsk håndballs posisjon i mediebildet.

Norges Håndballforbund har en meget sterk posisjon gjennom våre sterke landslag, spesielt når det spilles mesterskap. Vi skal ta enda større grep på egne plattformer i tiden som kommer, sier kommersiell sjef i Norges Håndballforbund, Jan-Erik Aalbu i en pressemelding.

Han forklarer videre at forbundet selv besitter mye eksklusivt innhold som de skal bli flinkere til å utnytte gjennom egne nettsider og nye plattformer, men også på sosiale medier.

- Folks vaner både foran TV og hvordan man konsumerer informasjon og innhold er under voldsom utvikling. Her skal vi være på ballen, sier Aalbu.

I en pressemelding skriver forbundet at det årlig spilles rundt 110.000 håndballkamper landet rundt, i alle aldre og i begge kjønn. Håndballforbundet ønsker i større grad å synliggjøre bredden i norsk håndball i tiden som kommer, da denne utgjør majoriteten av organisasjonens aktivitet.

Med Lars Kvam på laget er jeg helt sikker på at vi skal klare å posisjonere oss enda sterkere i mediebildet på de forskjellige plattformene som stadig blir viktigere å kommunisere gjennom, sier Aalbu i pressemeldingen.

Kvam er selv svært positiv til de kommende utfordringene.

Jeg gleder meg stort til å begynne i stillingen. Få idretter vekker så stor begeistring i det norske folk som håndballen, og det frister veldig å få være med på å foredle Håndballforbundets mediearbeid og profilering i en tid med stadig endrede medievaner, sier Lars Hojem Kvam.

 

Tekst: Julie Skrøder

17. sept 2018