Kjøper Balder Film

6.Sans kjøper Balder Film og etablerer dermed nytt selskap innen filmproduksjon.

Det opplyser de i en pressemelding.

- Våre kunders behov er i stor endring og deres krav til kreativitet, digital kommunikasjon og totalleveranser ser bare ut til å øke. Vi gleder oss over å bli en enn mer komplett og konkurransedyktig totalleverandør med formidling av levende bilder inhouse, sier Lars Øberg, som er leder av 6.Sans Gruppen

- 6.Sans gjør denne satsingen for å styrke oss innenfor digitale konferanser, webinarer og øvrig filmproduksjon. «Jeg kan ikke tenke meg en bedre julegave i dette annerledes-året enn nye energiske medarbeidere som tilfører kunnskap som våre kunder kommer til å ha stor glede av, fortsetter han.

Christian Løken, daglig leder i Balder Film

Christian Løken har siden 2005 drevet Balder Film både som eier og daglig leder. Han har jobbet i filmbransjen i over 15 år, med en rekke reklamefilmer, tv-serier og filmer og har produsert filmer for blant annet Vinmonopolet, Helsedirektoratet, Medietilsynet, Møller-gruppen, Redd Barna, Nordea, Gjensidige og Varner gruppen.

- Det er en meget spennende reise som nå Balder Film og 6.Sans skal ut på. 6.Sans har blant annet med sine to hovedeiere Tron Ivar Mathisen og Per Morten Bergh vist stort engasjement for at vi skulle få til denne løsningen og jeg mener at vi passer meget godt sammen for å skape kreative og effektive løsninger for både nye og gamle kunder, forklarer han.

Navnet på det nye selskapet blir 6.Sans Balder Film der Løken trer in som daglig leder. Selskapet skal eies 50/50 av 6.Sans og Balder Film.

Toppbilde: Lars Øberg, leder av 6.Sans Gruppen

25. nov 2020