Kjent turnering med nytt navn

Firenasjonersturneringen for kvinner skifter nå navn fra Møbelringen Cup til Intersport Cup. Intersport blir samtidig forbundssponsor.

Nå har Norges Håndballforbund inngått en fireårig avtale med sport- og tekstilselskapet Gresvig Retail Group AS. Partnerskapet sikrer at turneringen de neste årene vil hete Intersport Cup, opplyses det i en pressemelding.

I tillegg til å være godt synlige når det spilles kamper på hjemmebane innebærer samarbeidet også en innføring av Intersport Minicup for aldersgruppen 6 til 9 år rundt omkring i landet.

Intersport tar i tillegg over som hovedsponsor for Bylagsturneringen i 15-årsklassen, samt for beachhåndballandslagene og NM Beach. Omfanget i samarbeidet sikrer at Intersport får status som forbundssponsor.

- Det er strålende for oss å få inn en aktør som ønsker å ta en så sterk posisjon rundt både topp- og breddesatsingen vår. Vi har økt vår medlemsmasse år for år den siste tiden, og vi håper denne avtalen bidrar til at kurvene fortsetter å gå den rette veien, sier kommersiell leder i Norges Håndballforbund Jan-Erik Aalbu.

Avtalen mellom selskapet og forbundet gjelder til og med 2022, med opsjon på ytterligere to års forlengelse.

- Når vi i dag samler hele Gresvig under Intersport-paraplyen er det fantastisk gøy å bli en del av Norges mest folkekjære lag, sier administrerende direktør i Gresvig, Lars Kristian Lindberg.

- Vi håper at vi gjennom alle de lidenskapelige menneskene som jobber i våre over 200 butikker, kan bidra til å styrke rekrutteringen og håndballgleden i hele Norge, fortsetter han.

Den første utgaven av Intersport Cup finner sted 24.-27. september 2019 i DNB Arena i Stavanger, når Håndballjentene møter VM klare Argentina, Brasil og Japan.

Tekst: Julie Skrøder

29. august 2019