Juryen er i full gang

Juryen til Sponsor- og Eventprisen 2018 er i arbeid. Nå med nye medlemmer og nye grep.

Etter å ha lest seg gjennom bunken av søknader som er kommet inn, har juryen til Sponsor- og Eventprisen samlet seg i møte for å vurdere case for case, kandidat for kandidat.

Styreleder, Gunnar Glavin Nybø, ønsket juryen velkommen og takket for at de stiller opp på dette viktige arbeidet for foreningen og bransjen.

Nybø påpekte at konkurransen er av stor betydning for foreningens medlemmer, deres omdømme, bransjen og foreningen.

- Her kan vi bygge vinnere, skape stolthet og kjennskap til hva våre medlemmer jobber med hver dag – enten de er store eller små. Det er et viktig arbeide og en like viktig prosess, sier han.

I Sponsor- og Eventprisen jaktes det på de som har gjort noe ekstra og det med gode resultater som kan dokumenteres.

- Det er denne jakten Rune Bjerke og hans jury nå holder på med, forteller Nybø.

Juryleder Bjerke, førsteamanuensis ved Høyskolen Kristiania, innledet møtet med å poengtere juryens rammer og arbeidsform for selvstendig objektiv juryering.

Han understreket viktigheten av de nye statuttene i evalueringen av bidragene til Sponsor- og Eventprisen.

- Det er viktig at vi står rakrygget før, under og etter juryeringen, forteller Bjerke.

Etter en preliminær gjennomgang av søknadene viste det seg at ett jurymedlem ville vært inhabil i flere evalueringer. Juryleder tok derfor grep.

- Å ha med oss eventerfaring i bedømmingen totalt sett, er viktig. Dette er ikke Sponsorprisen, men Sponsor- og Eventprisen. Derfor trenger vi jurymedlemmer som er mest mulig habile fremfor inhabile i prosessen med å vurdere ni kategorier. Dette har vi tatt konsekvensene av, forteller Bjerke.

Fredrik Kolverud fra Fieldwork har derfor trådt inn i juryen.

- Nå er det slik at ethvert jurymedlem som er involvert i et søkende case, ikke bare er ekskludert fra å vurdere det caset – men hele kategorien, sier Bjerke.

For å unngå for stor påvirkning fra andre jurymedlemmer under selve juryeringen måtte hvert enkelt jurymedlem gi hvert case en poengscore fra 1 til 10. Dette poengskjema måtte hvert enkelt sende inn til foreningen to dager før selve juryeringsmøtet.

- Dermed fikk en samlet jury et bedre utgangspunkt for å diskutere og evaluere de bidragene som fikk flest poeng, sier Bjerke.

Han fortsetter:

- Denne juryeringen er en spennende prosess. Det er mange gode prosjekter og søknader. Sponsing og event er viktige opplevelses- og påvirkningsverktøy. Jeg tror vi har vært grundige slik at de beste får velfortjent heder og ære siste dagen i januar, avrunder juryleder Bjerke.

Juryen består i tillegg av: administrerende direktør Linda Nordheim i McCann, salgs- og markedssjef Kirsti Bjerva ved Rogaland Teater, sponsorrådgiver Thomas Johansen i Norsk Tipping, daglig leder Vegard Arntsen.i Sponsor Insight, sponsorsjef Ann-Kristin Syversen i TINE, teamleder næringsliv og major donors Gunn Inger Røkke Ruud i Kirkens Nødhjelp og Fredrik Kolverud partner i Fieldwork.

Sponsor- og Eventprisen finner sted 31. januar på Wallmans. Det blir Fagdag, Speakers Corner, Tre-retters middag og Afterparty. Les mer og meld deg på HER

15. desember 2017