Invitasjon til seminar 23. november

En fikk navnesponsor, den andre ville ikke ha. En tredje aktør inntok i stedet restauranten.

På dette halvdagsseminaret vil du få høre minst to kommersielle ledere, en administrerende direktør, en markedssjef merkevare og en kreativ leder fortelle om nye grep de har tatt for å posisjonere seg i sitt marked og tilpasningene de iverksetter for å styrke sin konkurransekraft.

Ta meg rett til påmelding

- Som en av Norges sterkeste fotballmerkevarer har Vålerenga befunnet seg i den spesielle situasjonen at de aldri har hatt sin egen stadion. Etter 104 år, står stadion endelig der, forteller Stian Grøstad, styremedlem i Sponsor- og Eventforeningen.

  • VIF har inngått partnerskap med det Oslo-baserte teknologiselskapet Initility, og tegnet en 10-års navnerettighetsavtale. Stadion heter nå Intility Arena.

Administrerende direktør i Intility kommer:


Andreas Hisdal

- Du vil få høre om prosessen med ny arena, salg av arenanavn samt betydning av en ny stadion når Vålerenga nå står på dørterskelen til en ny epoke. Og ikke minste vil administrerende direktør i Intility fortelle hvorfor de valgte å investere i nettopp VIF og deres nye stadion, sier Grøstad.  

Kommersiell leder i VIF kommer:

 
Espen Østerhaug

  • Den nye Volvomodellen XC40 ble lansert i forrige uke. Til denne lanseringen valgte Volvo, i samarbeid med JCP å åpne restaurant i Oslo’s Barcode. Restauranten var åpen i fire dager og skulle overføre bilens filosofi til en fem-retters meny ved hjelp av en av Norges fremste kokker.

Kreativ leder i JCP kommer:


Paul Little 

- Hele prosessen har blitt dokumentert og du vil få et innblikk i hvordan i all verden de kom opp med denne spennende ideen, selve gjennomføringen samt hvilke resultater det har gitt, sier Grøstad.

  • Norsk Toppfotball har sett mange endringer det siste året. Noe av det mest fremtredende er at toppdivisjon ikke lenger heter Tippeligaen, men Eliteserien.

Kommersiell leder i Norsk Toppfotball kommer:

 
Pål Breen 

- I en ellers kommersiell verden valgte toppfotballen å gå motsatt vei, ved å takke nei til å selge tittelsponsoratet til eliteserien, forteller Grøstad.

Et 26 år gammelt samarbeid med Norsk Tipping er dermed over.

Markedssjef Merkevare i Norsk Toppfotball kommer:


Martin Ygre

- Det spesielle i denne situasjonen er at det ikke var Norsk Tipping som trakk seg, men Norsk Toppfotball som ville ta tilbake eierskap til egen liga. Hvordan kan dette lønne seg? Og hva var bakgrunnen for dette valget? Dette vil du få høre om på seminaret, sier Grøstad.

Og han legger til:

- Vi venter dessuten endelig bekreftelse i forhold til et fjerde og siste innlegg på seminaret, om en helt annen sak. Så fort vi har fått den, får du også vite, smiler Grøstad.

 

PRAKTISK INFORMASJON
Dato: Torsdag 23. november 2017
Tid: Faglig fra kl. 09.00 – 12.00. (Du kan ta en kaffe  fra kl 08.45 og du får en lett håndholdt lunsj ca kl 12.00)
Sted: Det Norske Teatret, Kristian IVs gate 8, Oslo
Påmelding: KLIKK HER
Pris: Gratis for medlemmer, kr 1350 for ikke-medlemmer
Ikke-medlem, men vil gjerne bli? Les mer HER

 


Stian Grøstad
styremedlem i Sponsor- og Eventforeningen