Invitasjon til Frokostmøte 8. juni

En sponsor, to objekter: To Coca-Cola’er, ett Palmesus og Kirkens Nødhjelp deler denne morgenen hvordan de tenker og jobber for å nå sine mål.

Festivalspons økte mest i fjor. Sosiospons økte nest mest. Og sponsing totalt sett, økte mer enn mange andre kommunikasjonskanaler. Dette viser tall fra Sponsor Insight og IRM.

Ta meg rett til påmelding

- Like sikkert som håpet om sol & varme brer om seg og stiger i våre kalde vinterkropper, like sikkert er det at det blir festivaltid. Musikkfestivaler popper opp over hele landet med ulike muligheter for mange. Til oss kommer Skandinavias største strandfest, Palmesus, for å fortelle hvordan de jobber kommersielt, sier Stian Grøstad, styremedlem i Sponsor- og Eventforeningen.

• Ketil Børstein Stensrud, markedssjef i Palmesus kommer:

- Kronemessig er kategorien sosiospons den største, etter den samlete idretten. Likevel får humanitær sponsing lite oppmerksomhet. Kirkens Nødhjelp skal fortelle oss hvorfor sponsorer bør velge sosio, og ikke minst hvordan bedrifter kan styrke sitt omdømme gjennom et sosiosponsorat, sier Ann-Kristin Syversen, også styremedlem i Sponsor- og Eventforeningen.

• Gunn Inger Røkke Ruud, teamleder Næringsliv og Major Donors i Kirkens Nødhjelp kommer:

Stikkord for både festivalens Børstein Stensruds og humanitære Røkke Ruuds foredrag:

• Hva er viktigst for dem i forhold til samarbeidsavtaler, har de en suksess oppskrift for å få sponsorer, hva opplever de som vanskeligst i forhold til uttak innenfor sin kategori sponsing, hvorfor får ikke noen sponsorobjekter den oppmerksomheten de (mener de) fortjener, hvorfor velger sponsorer dem fremfor idrett, hvordan kan bedrifter styrke sitt omdømme, øke salget, bygge relasjoner, øke intern stolthet og øke sosial valuta gjennom et samarbeid med akkurat dem.

- Selv flotte sponsorobjekter, kommer litt kort uten selve sponsoren. Ingen ringere enn Coca-Cola kommer til oss for å belyse hvordan de utnytter mulighetene som ligger i festivalspons, og hvorfor festivaler er en viktig arena for Coca-Cola å være tilstede på, forteller Grøstad.

•  Line Sjøthun, brand manager Coca-Cola og Jonas Olsson, senior manager Sponsorships & Events Coca-Cola kommer:

Stikkord for Sjøthun og Olsson sitt foredrag:

• Hvordan velger Coca-Cola hvilke eventer de skal samarbeide med, hvilke kriterier har de når de inngår et samarbeid, hva opplever de som vanskeligst i forhold til å ha uttak på event, når er samarbeidet vellykket, hvordan kan Cola-Cola styrke sitt omdømme – øke salget, bygge relasjoner, øke intern stolthet og øke sosial valuta gjennom festival- og eventsponsing.

- Grip sjansen til å høre dette trekløveret, som egentlig er et firkløver. Og firkløver er jo som kjent en lykkebringer. Akkurat disse fire bringer med seg kunnskap – også. Vi gleder oss til å se deg, smiler Syversen og Grøstad.

PRAKTISK INFORMASJON
Dato: Torsdag 8. juni 2017
Tid: Kl. 08.00 – 10.00, (frokost fra kl. 08.00 – kl. 08.30)
Sted: Scandic Solli, Parkveien 68, Oslo