IKT-Norge og JCP arrangerte digital «Arendalsuke»

Da Arendalsuka ble kansellert, ville IKT-Norge og eventselskapet JCP se på et digitalt alternativ. Tirsdag ble konferansen åpnet av Erna Solberg i JCPs nybygde studio.

JCP-event har blitt tvunget til å se på alternative løsninger da korona-restriksjonene gjorde fysiske møteplasser umulig.

- Vi har snudd oss raskt rundt og blant annet bygget tre nye streaming-studioer, forteller Lars Terje Grorud, daglig leder i kommunikasjonshuset JCP.

- Myndighetenes og FHIs restriksjoner rundt forsamlinger har gjort at de fleste fysiske eventer har måttet kanselleres, og Arendalsuka var intet unntak. Vi har ikke hatt noe annet valg enn å tenke nytt for å redde arbeidsplassene våre, sier han. Vi har jobbet veldig hardt for å få dette på plass, og da er det jo ekstra hyggelig at IKT-Norge sammen med medlemmene ønsker å avholde konferansen digitalt sammen med oss, sier Grorud.

I fjor ville det trolig vært utenkelig å holde Arendalsuka digitalt. Med koronakrisen ble vi vitne til en stille revolusjon, muliggjort av teknologinæringen som har jobbet jevnt over mange tiår.

- Vi i IKT-Norge er stolte over å ha medlemmer som har bidratt så sterkt for at vi alle nå har den digitale grunnmuren som trengs, og inviterte derfor hele Norge til en digital «Arendalsuke» 11. og 12. august 2020 ble konferansen avholdt hos JCP, sier Fredrik Syversen, konstituert adm.dir. IKT-Norge.

- Vi anser det som en stor anerkjennelse av IKT-næringens posisjon at statsminister Erna Solberg velger å prioritere åpningen av vår digitale Arendalsuke, sier Syversen.

14. august 2020