Himmelsk

- Vi reiser hjem fra Heavent Meetings og Heavent Awards med inspirasjon og stolthet, sier Øystein Ulvær, senior brand manager hos TINE.

Heavent Meetings er et lukket fagarrangement, tredelt – med utstilling, konferanse og ikke minst prisutdeling. Det går over to dager og 4000 personer deltar. 

Fra Norge deltok Just Cruzin’ Productions (JCP), både i kraft av eventkjøper og som nominert til to priser. TINE, Avinor og Geelmuyden Kiese var også på plass.

- Det har vært spennende å se hva som rører seg utenfor Norges grenser av tekniske muligheter, lokasjoner og destinasjoner, sier teamleder Morten Christiansen i JCP.

Christiansen var blant de rundt hundrede inviterte utenlandske gjestene; top hosted buyers. Så også Karoline Hauge og Anniken Dehli.


Anniken Dehli i møte

Flere destinasjoner, deriblant Finland, var representert for å posisjonere seg – og en mengde lokale, nasjonale og internasjonale leverandører og aktører.

På konferansedelen ble fremveksten av virtual reality og dens betydning for eventer, samt hvordan håndtere risiko ved innovasjon for å utvikle både format og innhold i eventer diskutert.

- Teknikk er et verktøy, ikke et mål. Mye av dagens tekniske løsninger brukes for å lette og fremme kommunikasjon. Bare se her, her sitter vi i en konferansesal – og javisst kan spørsmål sendes via mobilen. Men det går også an å rekke opp hånden, sier Emmanuel David, administrerende direktør for Live!

Matthieu Rosy, administrerende direktør for Unimev, kommenterte at den største utfordringer for bransjen er å holde på gode digitale hoder.

Bertrand Cheyrou, president for Cap Gemini Les Fontaines, oppfordret til å begynne innovasjon i det små – med lojale kunder; der har vi intimiteten og troverdigheten som eksisterende fundament for å lykkes.

Heavent Meetings ble avsluttet med Prisutdeling, i syv eventkategorier: Exceptional event, Public Event, Internal communication event, External communication event, Seminar/incentive/team building, Scenographic Creation Event og Events package.

JCP var nominert i to kategorier, henholdsvis Exceptional event for T2- opplevelsen med Avinor og Geelmuyden Kiese og External communication event for Vennskapsfrokost med TINE – og deres Røde Kors aktivering.

Juryen bestod av eventkjøpere og deres avgjørelse teller 60% av stemmene, publikum i salen for de resterende 40. TINE og JCP vant i sin kategori: External communication event.

- Det er ingen tvil om at dette kjennes aldeles strålende for oss. Vi er stolte, sier Ulvær.


Vinnerne TINE og Just Cruzin' Productions/JCP Ignite

Heavent Meetings og Awards gikk av stabelen for ellevte gang i forrige uke.

 

 

Tekst: Hege Mauroy

26. april 2017