Helly Hansen og alpinlandslaget

Norges Skiforbund og Helly Hansen har inngått en avtale som innebærer at Helly Hansen blir alpinlandslagenes offisielle partner og leverandør av bekledning og annet utstyr.

Avtalen gjelder fra sesongen 2022/2023 og har en varighet på åtte år.

I en pressemelding informeres det at partnerskapet med Norges Skiforbund Alpint er et naturlig strategisk valg for Helly Hansen, da de ved å inngå partnerskap med et av verdens ledende alpinlandslag vil styrke sin globale tilstedeværelse innenfor ski og samtidig vise selskapets langsiktige engasjement innenfor skisporten.

- Helly Hansen har en imponerende kompetanse, kultur og historie. Målsettingene til selskapet samsvarer godt med de vi har i Attacking Vikings og begge parter har et bredt, globalt nedslagsfelt. Avtalen sikrer bekledning av beste kvalitet og gir samtidig en langsiktighet som er avgjørende for å utvikle og befeste Norges posisjon som en av verdens beste alpinnasjoner, sier sportssjef i Skiforbundet Alpint, Claus Johan Ryste.

Tor Jenssen, CMO i Helly Hansen forklarer at de også gleder seg over samarbeidet.

- Vi er stolte over å samarbeide med Norges Skiforbund Alpint og med å flytte grensene for sportslige prestasjoner i fremtiden. Ski er en del av Helly Hansen’s DNA og dette partnerskapet er både et eksempel på vår entusiasme for skikjøring og vår tro på å langsiktige investere i alpint. Som det ledende varemerket for profesjonelle innen ski har vi fokus på å utvikle prestasjonsfremmende bekledning for å gi utøverne fordeler i trening og konkurranse, sier han.

Tekst: Julie Skrøder

14. okt 2020