«Hele Norge Trener»

Samtlige i Norge påvirkes av koronakrisen, og anbefalingen om å holde seg hjemme og å holde avstand kan føre til mer inaktivitet. Med «Hele Norge trener» ønsker flere av Norges største idrettsprofiler, i samarbeid med Right To Play og TV 2, å inspirere små og store i familien til å komme seg opp av stolen og i bevegelse.

Det opplyser Right To Play Norge i en pressemelding.

Utøvere innenfor ulike idrettsgrener skal dele sine beste treningsøkter, for å motivere og inspirere hele landet. Hver ukedag vil det sendes daglige direktesendte treningsøkter på TV 2 Sporten, og sendingene vil også bli vist på TV 2 Sumo og i TV 2 sine ulike sosiale medier.

«Hele Norge Trener» startet mandag 30. mars, direktesendt kl 13:00 på TV 2 Sporten.

Frem til 10. april vil idrettsstjerner som Ragnhild Mowinckel, Aksel Lund Svindal, Tarjei Bø, Johannes Thingnes Bø, Alexander Bonsaksen, Aleksander Hetland, Casper Ruud, Amanda Kurtovic,  Espen Jansen, Anders Aukland, Karoline Bjerkeli Grøvdal og Henrik Ingebrigtsen gi sine beste treningstips.

Initiativet oppsto da koronakrisen var et faktum, og all organisert trening og sosialt samvær ble satt på vent. I samarbeid med TV2 ønsker Right To Play å levere ett breddekonsept som samler hele familien og skaper treningsglede i hjemmene.

- Right To Play har tjue års erfaring med å bruke lek og aktivitet for å hjelpe barn i utviklingsland. Nå står vi plutselig i en situasjon i Norge hvor barn har behov for å bli aktivisert på samme måte. Vi ser frem til å samarbeide med TV 2 om å bidra til mer aktive barn i den krevende perioden vi er gjennom, sier Jimmy Vika, daglig leder i Right To Play.

Toppbilde: Jimmy Vika, daglig leder i Right To Play.

30. mars 2020