Hat trick for TINE

Fire nye år med håndballen, sunnere idrettsmat og tyve år med Fotballskole sammen med fotballforbundet.

TINE og Norges Håndballforbund er enige om å fortsette samarbeidet med ekstra fokus på sunnere og større variasjon av mat og drikke på idrettsarenaer. Den nye avtalen strekker seg over fire år.

I tillegg til håndballen har Norges idrettsforbund, Norges Fotballforbund og Norges Friidrettsforbund også gått sammen med TINE i en felles satsing på å gi både barn og voksne et mer variert og sunnere matutvalg på idrettsarenaer rundt om i Norge.

Tom Tvedt, president i Norges Idrettsforbund, sier ifølge en pressemelding at det er på tide å ta ansvar for hva særlig barn og unge spiser når de er med på idrettsarrangementer.

Konserndirektør marked og internasjonal virksomhet i TINE, Kathrine Mo, mener at dette er med på å sikre barn og unge et godt mattilbud på idrettsarenaer landet over.

- Vi har lang tradisjon for å samarbeide med idretten, og nå skal vi sammen jobbe for å sikre et mer variert matutvalg på samtlige idrettsarenaer i Norge. Vi har allerede satt i gang konseptet TINE Smart Idrettsmat hvor vi ønsker å bidra til at utvalget i kioskene blir større og mer variert, og at det skal bli lettere for både barn og voksne å gjør smartere valg når sulten melder seg på et idrettsarrangement, sier Mo i en pressemelding.

1,2 millioner norske barn har til sammen deltatt på fotballskolen de siste tyve årene. To av fokusområdene for fotballskolen er kosthold og enda større jentedeltakelse.

- Vi er vårt samfunnsansvar bevisst, og TINE Fotballskoler, i samarbeid med de lokale klubbene, er på mange måter et flaggskip i å få barn og unge i aktivitet. Og samtidig sikre at både utøvere og tilskuere har et godt og bredt tilbud å velge fra når de har behov for litt påfyll, sier sponsorsjef i TINE Ann-Kristin Syversen.

Ann-Kristin Syversen

15. august 2017