Grenseløst sponssamarbeid

I kjølvannet av ESA Summit i Brussel ble "The European National Sponsorship Associations Workstream" til virkelighet.

- Gruppen består av mange europeiske sponsforeninger som skal dra nytte av hverandres erfaring og kunnskap for å drive bransjen fremover til fordel for medlemmene, forteller daglig leder i Sponsor- og Eventforeningen, Hege Mauroy.

Temaer som ble berørt i Brussel er deling av best practise og innsinkt, ulike case-studies, særnasjonale forhold og relevante eventer.

- Tanken er å styrke sponsorbransjen i Europa med grenseløst samarbeid og tilbud fra ESA gjennom nasjonal kunnskap og de lokale foreningene, sier Mauroy.

Gruppen skal sammenkalles fire ganger årlig og består av:

• William Fenton – Belgia (leder av gruppen)
  • Lars Gjøls-Andersen – Danmark
  • Jamie Macken – Irland
  • Evgeniya Maltseva – Russland
  • Hege Mauroy – Norge
  • Sophie Morris – UK
  • Risto Rox Oksanen – Finland
  • Ricky Strandberg – Sverige
  • Magali Tezenas – Frankrike
  • Andy Westlake – ESA styreleder

William Fenton, ESA styremedlem, med base i Brussel og leder av gruppen, sier følgende:

- Thanks to the commitment of the national representatives, our meeting in Brussels got the group off to a great start. The discussion showed that we have much in common and that we have a lot of knowledge, information and contacts to share. We agreed to start on some concrete actions that will benefit both the European sponsorship industry as a whole – and the individual members of national associations across Europe.

3. mai 2019