Godt levert, jeg ønsker mer!

- Hadde det vært flere av denne typen samlinger som spiller på deling av erfaring og kompetanse, har jeg bestemt meg for å stå fremst i køen for å sikre meg plass, sier sier Andreas Sjøvoll, Utleie- og Bookingansvarlig ved Popsenteret.

Sjøvoll var deltaker på Sponsor- og Eventskolen som gikk over tre halve dager, henholdsvis 26. april, 3. mai og 10. mai.

Se bilder fra skolen HER

Sjøvoll forteller også at skolen for ham var et perfekt samlingsbasert kurs og seminar som ga ham faglig input, nye kontakter og ikke minst inspirasjon til kommende prosjekter. Dessuten påpeker han at skolen var godt gjennomført, i fine omgivelser som ga rom for sosialisering og forretningsmessig horisontutvidelse,

Han sier videre:

- Det er fint å se at bransjen med sine representative aktører kan møtes i et slikt forum for å dele på erfaring og kunnskap. Selv om man på utsiden fremstår som konkurrenter, er det fint å se at det er en felles forståelse om at sameksistens styrker et helhetlig satsningsområde; sponsorer, som sponsorobjekt, som venue som eventbyrå. Det er dette som bygger Oslo til en kreativ og fremoverlent destinasjon med evnen til å jobbe på tvers av næringer, bransjer og selskap. Det er dette som gjørs oss gode. God levert, jeg ønsker mer!
(neste arrangement er Frokostmøte 8. juni)

Hedda Karlsen/DNB og Andreas Sjøvoll/Popsenteret

Det faglige fokus var slik:

• Sponsing -  mulighetenes marked
  • Event som påvirkningsverktøy
  • Lov & Rett – Juridiske huskeregler. Hva bør og må en sponsoravtale inneholde og hva må man huske på i forhold til skatt og merverdiavgift
  • Sponsing i et merkevareperspektiv
  • Hvordan brukes sponsing og event av norske bedrifter?
    Foredragene finner du HER

Christine Ilstad, sponsorsjef Skyhøyt i PHI Entertainment er også fornøyd:

- Jeg er svært fornøyd med Sponsor og Eventskolen! Det er første gang jeg er med og syns at det faglige hadde god bredde. Samtidig fikk man også litt dypere innsikt i noen områder som er relevant både for oss som jobber med sponsorobjekter, og de som jobber med sponsorater og events i bedriftene. Jeg fikk i tillegg mange nye og spennende kontakter, og kan anbefale Sponsor og Eventskolen på det sterkeste., forteller hun.

De tre herrer: Terje Sletvold/Orkdal Sparebank, Øystein Brenna/SOS-barnebyer, Asbjørn Hove/Norges Speiderforbund.
Damen med ryggen til: Mette S. Dæhlie/Nordic Choice Hotels

Fra VG lyder det slik:

- Etter tre dager Sponsor og Eventskolen sitter igjen med at dette var vel verdt investert tid å bruke i en hektisk arbeidsdag. Kurset har vært lærerike, inspirerende og foredragsholderne dyktige innen sitt fagfelt. I tillegg gir det deg en mulighet til å knytte nettverk og utveksle erfaring med andre, forteller Vjollca Moazzem, Markedskonsulent i avisen.

Sist gang Sponsor- og Eventskolen ble arrangert meldte det seg 19 elever. Denne gang ble det 27 på de tre skoledagene, en økning på førti prosent.

Christine Ilstad/PHI Entertainment og Morten A. Grundstad/Coop Norge - i front.
Rad to, Annemarte Langerud/Bonnier Media og Kristin Sundt/Oslo Konserthus

Sponsor- og Eventskolen ble gjennomført på Louise Bar & Restaurant, en del av Mat & Drikkegruppen, medlem av Sponsor- og Eventforeningen.

Se bilder fra skolen HER

Neste arrangement er Frokostmøtet torsdag 8. juni. Les om det HER