Gjensidige vant gull

Gjensidige vant gull i «ESA Best of Europe» under årets ESA Awards, og forsikringsselskapet har nå tatt to EM-titler på rad.

Torsdag kveld gikk årets ESA Awards av stabelen, en årlig prisutdeling i regi av European Sponsorship Association. Det konkurreres om priser i en rekke forskjellige kategorier som er åpne og søkbare for alle, men «ESA Best of Europe» er kun for vinnerne av nasjonale priser i respektive land.

Gjensidige vant prisen «Årets Sponsorkampanje» for «Øvelse gjør mester» på den norske sponsor- og eventbransjens festkveld 4. mars 2020. Sponsor- og Eventforeningen besluttet å fremme vinnerbidraget i denne kategorien til ESA Best of Europe, og det norske bidraget gikk helt til topps også i Europa.

- Denne prisen er vi i Gjensidige vanvittig stolte av å vinne, sier sponsorsjef Stian Grøstad. Å gå til topps i en slik konkurranse, med sterke bidrag fra store selskaper som Santander, Volkswagen, Microsoft, Jeep og Vodafone er rett og slett helt fantastisk. Samtidig er vi også stolte over at vi – som Norges representant – kunne bidra med norsk seier i Europa, sier sponsorsjefen.

- Foreningen er utrolig stolte av å kunne sende inn et så bra bidrag til ESA, og vi visste at det ville kunne konkurrere med de beste i Europa. Det er da enda mer gledelig at ESA så det samme som oss og vurderte bidraget til GULL. Det er viktig for bransjen i lille Norge å vise at vi er i Europatoppen innen spons og event. Vi jobber daglig for fremme disse bransjene, og det er enklere når vi kan vise til resultater som dette, sier Janette Haukland, daglig leder i Sponsor- og Eventforeningen.

Gjensidige har også tidligere vunnet en europeisk pris på ESA Awards, da de i 2020 vant i kategorien «Best Employer Engagement» for Gjensidige Games.

- I fjor gikk vi til topps for et internarrangement, og for hvordan vi benytter sponsoravtalene til å skape stolthet, arbeidsglede og økt trivsel blant våre ansatte. At vi i Gjensidige nå i år i tillegg vinner for en ekstern aktivitet i form av en kampanje som genererte god forretningsmessig effekt er også stort, for vi er veldig opptatt av både det interne og eksterne aspektet rundt aktiveringen av sponsoravtalene våre, sier en stolt sponsorsjef Grøstad.

- Telenor vant ESA Best of Europe i 2018, Gjensidige har vunnet to europeiske sponsorpriser på to år og i tillegg til det hadde OBOS i år hele tre nominasjoner. Dette er imponerende av alle disse bedriftene, og det vitner om at våre norske medlemmer og det arbeidet som utføres i Norge kvalitetsmessig er toppklasse, sier Janette Haukland.

Toppbilde: Bilde av sponsor-teamet i Gjensidige. Fra venstre: Stian Grøstad, Synne Netland, Andreas Rivenes og Lillian Moe Drotninghaug (Foto:  Eivor Eriksen)

1. mars 2021