Gjensidige + Norges Friidrettsforbund

Gjensidige forlenger sitt hovedsponsorat med Norges Friidrettsforbund. De satser tungt inn mot ungdommen og forsterker eksisterende samarbeidsprosjekter.

Den nye avtalen forsterker tilbudet til ungdom, samtidig som det også viderefører og løfter støtten til landslagene. Blant annet kan friidrettsungdom glede seg til Norsk Friidretts Sommerleir og «Gjensidige-lekene» som blir et nytt tilbud for ungdom i alderen 15-17 år.

Disse prosjektene skal bidra til å hindre frafall og styrke mulighetene for fremtidige idrettshelter.

-Vi er svært fornøyde med å ikke bare ha forlenget en god avtale, men også klart å bygge på med prosjekter som har vært særdeles viktige å utvikle, sier generalsekretær, Kjetil Hildeskor

Han forklarer at de erkjenner at frafall i denne aldersgruppen er en utfordring som både friidrett og andre idretter sliter med.

- Nå er vi utrolig glade, og takknemlige, for at Gjensidige løfter tilbudet til denne veldig viktige aldersgruppen, fortsetter Hildeskor.

- 2020 ble et tøft år for mange, og én gruppe som var særlig utsatt, var ungdom som ikke lenger kunne ha idretten som en sosial inkluderingsarena. I tillegg var det tøft for de som ønsker å satse litt ekstra å ikke kunne ha tilgang på skikkelige fasiliteter, eller konkurranser for å ivareta motivasjonen. Hvordan vi kan løse dette sammen, er temaer vi har hatt stort fokus på i forhandlingene, sier sponsorsjef i Gjensidige, Stian Grøstad.

Stian Grøstad, sponsorsjef i Gjensidige (foto: Gjensidige).

Han forklarer videre at Gjensidige sponser mange ulike idretter og at de har sett de samme utfordringene gå igjen uavhengig av type idrett.

- Nå er vi ganske sikre på at vi kan være med å utgjøre en forskjell for en viktig gruppe som også er vår fremtid, fortsetter han.

I tillegg til ungdomssatsingen vil partene sammen se på flere måter å gi noe tilbake til utsatte og mer sårbare grupper på.

Også konsernsjef i Gjensidige er fornøyd med den nye avtalen.

- Vi er et stort selskap som er veldig bevisst vårt samfunnsansvar. Vi har vært der for befolkningen i over 200 år, og det skal vi fortsette med. Sammen med flere av Norges fremste idrettsprofiler er jeg sikker på at vi kan inspirere flere til å utgjøre en forskjell gjennom dette samarbeidet, sier Gjensidiges konsernsjef Helge Leiro Baastad.

- Jeg er stolt av hva vi har fått til så langt i samarbeidsperioden og ser meget lyst på hva vi kan utrette sammen over de neste fire årene. Gjensidige kom inn i 2017, og nå er det gledelig å se at det har blitt skapt gevinster for begge parter i så stor grad at vi begge ønsker å øke engasjementet til noe enda større, sier kommersiell leder i NFIF, Fredrik Samuelsen.

- Norsk friidrett har kanskje aldri hatt større forutsetninger for å lykkes på flere områder. Med to OL, to VM og to EM i avtaleperioden, samt økt satsing på våre talenter og vår posisjon som Norges største fasilitator av bedret folkehelse gjennom våre mosjonsløp, så lover dette meget godt, konkluderer han.

Toppbilde/Foto: Bildbyrån

6. mars 2021.