Går mot økning

- Kartleggingen pågår fortsatt, men det er flere ting som tyder på at vi også denne gang vil se at sponsing fortsetter å øke, sier Vegard Arntsen, managing partner i Sponsor Insight.

Sponsormarkedet 2019 og 2020

Mye tyder på positive tall, i følge Vegard Arntsen

Selskapet står bak kartleggingen av det norske sponsormarkedet. Rapporten er klar i midten av januar og vil inneholde faktiske for 2019 tall samt prognose for 2020.

- Sponsorobjektene virker å ha tro på økning framover og av de tallene vi kan se per nå så har de også hatt en økning, forteller Arntsen.

Hvor stor økningen er, er imidlertid for tidlig å si noe om, påpeker han.

- Bedriftene sier at sponsing blir viktigere for dem framover og de rapporterer også at de har en økning i sponsorbudsjettene sine. Med andre ord så ser det lyst ut, men vi må få ta forbehold om at vi ikke har gjort noen beregninger enda. Vi er fortsatt i datainnsamlingsfasen, men tallene ser som sagt positive ut, avrunder Arntsen.

Rapporten viser også tall for eventmarkedet i Norge.

Medlemmer av Sponsor- og Eventforeningen får 15% rabatt på rapporten, ved å forhåndsbestille den innen 15. desember: Mens andre betaler kr 17.000, betaler foreningens medlemmer kr 14.450 (mva tilkommer). Du kan bestille direkte HER

3. desember 2019