Frokostmøte: Sponsorcaser - Beste praksis fra OBOS og DNT

Ikke gå glipp av muligheten til å lære hvordan OBOS jobber med kultursponsing, samt DNT sitt samarbeid med Mondelez.

 

Det er klart for et nytt frokostmøte og på agendaen står sponsorcaser. I dette frokostmøtet vil dere bli presentert beste praksis av Hege fra OBOS og Kristine fra Den Norske Turistforeningen. De vil i hver sin presentasjon ta for seg henholdsvis kultur- og sosiosponsing. Vi er også så heldige at Lars Brockstedt Svendsen fra Sponsor Insight kommer, og gir oss en introduksjon med status og trender i det norske sponsormarkedet.  Det er begrensede antall plasser så her lønner det seg å sikre seg din plass allerede nå. 

 

PRAKTISK INFORMASJON
Dato: Tirsdag 30. november 2021
Tid: Kl. 09.00 – 10.00 (frokost fra kl 08.30, det faglige starter kl 0900)
Sted: Høyskolen Kristiania, Kirkegata 24 0107 Oslo

Pris: Gratis for medlemmer, kr 650 for ikke-medlemmer

Påmelding: Her

Programmet for frokostmøtet er følgende: 

  • Frokost: 08.30 - 09.00.
  • 09.00 – 09.10 Intro til sponsing v/ Lars, Sponsor Insight
  • 09.10 - 9.30 DNT og kvikk lunsj v/ Kristine Stordal 
  • 09.30 - 09.35 Pause
  • 09.35 - 10.00 Hege Aspelund, OBOS+Operaen

 

 

 

Kristine Stordal – Rådgiver strategiske samarbeid i Den Norske Turistforening: «Kvikk Lunsj og DNT: hånd i hånd i grønn sesong»

 En tradisjon som står sterkt her i Norge er å ha med Kvikk Lunsj på skitur - spesielt i påsken. Faktisk konsumeres 1/3 av all Kvikk Lunsj nettopp i løpet av påskeuken. Men Kvikk Lunsj er jo den perfekte snacks på alle turer, hele året. Hvordan kan Kvikk Lunsj og DNT sammen knytte friluftslivet og Kvikk Lunsj enda tettere sammen og skape en naturlig kobling og relevans mellom turfolket og tursjokoladen også i sommerhalvåret - og ikke minst på nærturen? Gjennom å leke seg litt med merkevaren og ha flere tanker i hodet samtidig, klarte DNT og Kvikk Lunsj å engasjere forbrukerne og å løfte Kvikk Lunsj til nye høyder i 2020.

Kristine Stordal er rådgiver for strategiske samarbeid i Den Norske Turistforening (DNT) og er ansvarlig for flere av samarbeidspartnerne til DNT. Hun har bakgrunn fra mediebransjen og har tidligere jobbet med innsikt og analyse i Schibsted og Discovery, i tillegg til å ha jobbet som medierådgiver i PHD og MEC. Kristine beskriver seg selv som en friluftsliventusiast som heier på kortreiste nærturer og lavterskel friluftsliv, men som også elsker å dra på store eventyr.

 

 

 

Hege Irene Aspelund – Sponsoransvarlig kultur og sosio i OBOS: «OBOS + Den Norske Opera & Ballett – hvordan samarbeide i en pandemi».

Hege Irene Asplund har jobbet i OBOS i mer enn 20 år, og vært med på hele reisen boligbyggelaget har hatt innen sponsing. En av de første sponsoravtalene medlemsorganisasjonen inngikk var faktisk med Den Norske Opera, som det den gang het. Årlig selger OBOS mer enn 300 000 billetter til kultur og idrett generelt. En stor andel av disse er til OBOS egne arrangement.

Hege er utdannet Sivilmarkedsfører fra NMH/BI, og har trådt sine barnesko i korps. Hun mener en by med et rikt kulturliv er et godt sted å bo, og at det derfor er naturlig å anse kultursponsing som en del av samfunnsansvaret til OBOS, eller samfunnsengasjementet som de velger å kalle det.

 

OBOS har samarbeidet med DNO&B i mer enn 20 år. Årlig besøker et sted mellom 40-50 000 OBOS-medlemmer Operaen for å overvære ballett, opera eller konserter, eller delta på omvisninger. Så hva gjorde de når Norge stengte ned, og salene stod tomme uten publikum?

Når OBOS-medlemmene ikke kunne komme til Operaen, tok de Operaen ut til folket. Sammen besøkte de eldresentre, borettslag og fengsler. Og inspirert av musikere verden over, som i begynnelsen av pandemien kom ut på balkonger og takterrasser produserte de en forestilling ingen tidligere hadde sett maken til. I foredraget får du høre hva de har gjort før pandemien, hvordan de løste utfordringene pandemien ga, og hva som ligger i planene fremover. 

 

Vi gleder oss til å se dere på Høyskolen Kristiania tirsdag 30.11!