Frokostmøte: Bærekraft - Caser og kommunikasjon

Høstens andre frokostmøte står for tur, og det er en stor glede å kunne invitere til frokostmøte med fokus på bærekraft. Dette er et tema mange har etterspurt og det er derfor en stor glede å kunne invitere dere til Røverstaden 03. november.

FNs bærekraftsmål er i vinden og i alle bransjer prates det om viktigheten av Bærekraft. I dette frokostmøtet tilbyr vi våre medlemmer et spennende faglig innhold med ekte caser fra bedrifter og personer som arbeider aktivt med bærekraft. Frokostmøtet vil inneholde fokus på bærekraft i organisasjoner, bærekraft som en aktiv del av strategi, hvordan man kan benytte bærekraft til samfunnsmessige formål og hvordan man kan kommunisere bærekraft.

Programmet for frokostmøtet er følgende:

• Frokost: 08.00 - 08.30.
  • Del 1, 08.30 - 9.00 Friidrettsforbundet v/ Fredrik Samuelsen
  • Del 2, 9.00 - 9.30 Awake v/ Camilla Elise Berg
  • Del 3, 9.30 - 10.00 Josh Stinton, the charity adventurer

Fredrik Samuelsen - Kommersiell leder i Norsk Friidrettsforbund: «Norsk Friidretts bærekraftssatsning – når kun sportlig suksess ikke lenger er godt nok»

Norsk Friidrett har vært på en utrolig reise med eventyrlig sportslig suksess. Det har vært avgjørende å posisjonere friidretten også utenfor tartandekket, så organisasjonen har arbeidet strategisk og målrettet for å gjøre seg attraktiv for medlemmer og samarbeidspartnere. Dette har resultert i at forbundet i dag er Norges eneste Miljøfyrtårnsertifiserte særforbund og får oppmerksomhet for sitt bærekraftsarbeid.

Fredrik Samuelsen er en kommersielt anlagt leder med spesialisering innen sport marketing og aktivering av sponsorater. Han har en master i Sport Management fra Norges Idrettshøgskole og har tidligere arbeidet i Kaizit med rådgivning og salg. Deretter gikk via prosjektlederstilling i DNB til markedssjef i Friidrettsforbundet.  I dag har han stillingen som kommersiell leder med ansvar for sponsorater, salg, kommunikasjon og bærekraft.

Fredrik vil i sitt innlegg ha fokus på følgende spennende læringspunkter:

• Bærekraft som strategisk virkemiddel for å bygge omdømme.
  • Fra prosjekter til strategisk forankring
  • Bærekraft som et konkurransefortrinn

Josh Stinton – Charity Adventurer:  «The Practice of Growth Mindset»

Josh er en fyr som ofte blir kalt gæren, men arbeidet han gjør er for en veldig viktig sak. Han tar fatt på de hardeste fysiske utfordringene i verden, ofte i ting han aldri har gjort før - for å samle inn penger og skape oppmerksomhet for å hjelpe barn i nød. I skrivende stund holder han tre verdensrekorder, har hjulpet tusener av barn i nød, og han har bare så vidt begynt.

Josh vil i sitt foredrag touche innom følgende punkter:

• Hvordan bruke Growth mindset i livet ditt.
  • Forstå den viktige forskjellen mellom mål og identitet.
  • Utfordre deg selv til å spørre "hvorfor ikke?".

Camilla Elise Berg - Daglig leder og partner i Awake: «Hvordan kommunisere bærekraft?»

Camilla Elise Berg er daglig leder i Awake, et kommunikasjonsbyrå som jobber med
bærekraftig utvikling. Hun har tidligere jobbet med salg og markedsføring i mediebransjen i 8 år blant annet i Aftenposten, Morgenbladet og Dagens Næringsliv. Camilla har også jobbet som freelance illustratør og skribent, hvor hun blant annet skrev om bærekraft og minimalisme for Natur og Ungdom.

Hun ønsker å bruke sin kompetanse og kreativitet på å drive frem positive endringer i samfunnet.

I sitt innlegg vil hun fortelle om hvordan de jobber i Awake, om deres kommunikasjonsverktøy og viktigheten av indre bærekraft. Dette vil hun gjøre med fokus på følgende læringspunkter:

• Suksesskriterier for å kommunisere bærekraft
  • Viktigheten av indre bærekraft.

PRAKTISK INFORMASJON
Dato: Onsdag 03. november 2021
Tid: Kl. 08.30 – 10.00 (frokost fra kl 08.00, det faglige starter kl 0830)
Sted: Røverstaden Klubben, Munkedamsveien 15 0250 Oslo.
Påmelding: Her

Pris: Gratis for medlemmer, kr 650 for ikke-medlemmer