Frokost på Solli

Det handlet om sponsoruttak, krise, gjenreisning, seire og mangel på seire. Det var til ettertanke, til utfordring – og delt med humør.

Nytt sted, Scandic Solli, 110 påmeldte og årets første Frokostmøte gikk av stabelen. Her var det om medaljer, avisforsider, kritikk, reklame, kommunikasjon og sponsing.

Søte bakverk, tradisjonell norsk frokostkost, praten gikk og årsmøtet fulgte etterpå.

Espen Bjervig, administrativ leder NSF Langrenn, fortalte om tøffe tak siste 12 måneders periode og delte broderlig sine erfaringer; om det å være i medienes søkelys og hvordan håndtere flere tunge, belastende situasjoner.


Espen Bjervig

Erik Loe, kommersiell direktør i NFF, var ikke snauere han heller – i sine 20 minutter om himmel og helvete, som han kalte foredraget. Og han siterte Sir Winston Churchill: If you’re going through hell, keep going.


Erik Loe

Linda Nordheim, administrerende direktør i McCann, poengterte størrelsen på kommunikasjonsverktøyene sponsing og event, en kronesum som viser at vår bransje vokser og står for 25% av hele det norske reklamemarkedet. Eller som hun sa, sponsing og event får 25% av markedsbudsjettene. Nordheim fokuserte på sine 4H’er i forhold til sponsarbeide: Hvorfor, Hva, Hvordan og Hvem.

L

Foredragene til Loe og Nordheim finner du HER

Og her ser du litt mer av stemningen på Solli denne morgenen:

T
Kaffeprat


Like før


Gutta


Jo, altså 


Bakgrunnstwitring


Presentasjon


NSF Langrenn deler


Morsomt sagt


NFF og McCann


Lydhøre


Stille stund


Vi lytter


Hei


Vi lytter også

 

Neste aktivitet er Sponsor- og Eventskolen. Les om den HER

 

 

Tekst: Hege Mauroy
31. mars 2017