Frokost hopp opp

Hundre prosent av deltakerne var fornøyde med dette Frokostmøtet. Og muligheten for nettverksbygging tok et markert skritt fremover. Eller opp.

- Det er selvfølgelig stas når evalueringen avslører slike resultater. Det skal vi ta til oss, samtidig som vi skal bestrebe oss på å levere godt neste gang også - alltid med noen justeringer, sier Hege Mauroy, daglig leder i Sponsor- og Eventforeningen.

Det påfallende med evalueringen er at scoren på det faste spørsmålet «Jeg fikk styrket nettverket mitt» økte påtakelig.

- Det er klart interessant siden våre styreansvarlige, Øistein Mjærum og Marcus Håkonsen, for denne frokosten bevisst reduserte antall foredrag og i stedet la inn ekstra minglemulighet mellom foredragene, forteller Mauroy.

Øistein Mjærum

Marcus Håkonsen

Frokostmøtet fant sted rett før Påske på foreningen nye frokoststed for hele 2018, Det Norske Teatret.

Tema for morgenen var: INSPIRASJON OG INNSIKT "Ett skritt tilbake og to frem – med raus deling, opp og nedturer, endrete handelsmønstre og tilpassete løsninger for salg"

Først ut var Ole Johan Lindøe, Director Experience Commerce, i Creuna.

- De fleste virksomheter møter økt konkurranse, endrede kundeforventninger som en følge av digitalisering. Bedrifter må derfor kjenne de viktigste kontaktpunktene i kundereisen fra oppmerksomhet til gjenkjøp. De gjenværende fysiske kontaktpunktene må gi kundene merverdi, alt annet digitaliseres, kunne han fortelle.

Lindøes foredrag finner du HER - både i pdf format, men aller mest: FILMET og live!

Dernest var det mingle før Simen Staalnacke entret podiet for å snakke om opp & nedturer ved å drive en fargerik merkevare i 15 år.

- Riktig folk i riktig stilling, man må bygge sitt egen rock`n roll band der alle spiller hverandre gode. Man må skape entusiasme og sin egen stammekultur, alt er ikke like viktig - husk riktig fokus, noe bør være unikt og det bør være moro på veien til målet, sa gründeren.

Ivrig fortsatte han:

- Så er det veldig viktig for en bedrift fremover i dagens marked å kunne samarbeide med andre, gjøre det enkelt og forståelig for alle – for det er kjempe enkelt å lage det komplisert.

For så å oppsummere:

- Fortell en god historie. Vær interessant, ta ting stegvis, og mest av alt: Vær fleksibel som en bulgarsk gymnast!, sa Staalnacke.

På toppen av det hele var også evalueringen av selve lokasjon utpreget god.

- Dette lover godt, sier Mauroy.

Mingle, fag & nettverk med sveler og croissanter:

Neste arrangement er Fagforum, 25. april. Invitasjon kommer til uken. (I mellomtiden kan du se fra siste Fagforum HER)

Og så blir det Frokost igjen 31. mai.

6. april 2018