Fra siste Frokost

Årets siste frokostmøte var smekkfult med stinn brakke. Noen markerte Halloween og en hadde bursdag denne dagen.

- Jeg kan ikke huske å ha opplevd maken. Frokostmøtet ble fullbooket på null komma niks, sier Hege Mauroy, daglig leder i Sponsor- og Eventforeningen.

130 påmeldte stilte på Scandic Solli der temaet om digitale kanaler, viral spredning, tilpasning, samspill og resultater med utspring i det reelle møtet mellom mennesker skulle belyses.


Møteleder Marcus Håkonsen

Fem firmaer og like mange personer stilte villig opp i fire foredrag: Snapchat, Sempro, Gambit H+K, Norad og Statoil.

Foredragene finner du HER

Om Morgendagens Helter:

 - Historiefortelling og tilstedeværelse i relevant kontekst øker interessen og engasjement for historiene våre, fortalte sponsorsjef i Statoil Cathrine Instebø

Kun 35% nordmenn viste om FN’s 17 bærekraftsmål.

- Aktiv bruk av flere sosiale plattformer i kombinasjon med verdens vakreste nattevandring økte oppmerksomheten om målene, sa Vegard Bjørtuft i Gambit H+K og Marte Lid i Norad.

I dag forteller de at caset økte nordmenns kunnskap om bærekraftsmålene med 12 prosentpoeng, til 47%.

Hvilke formater som funker best overfor kunden var ikke daglig leder i Sempro i tvil om.

- Video er vinnerformatet. Levende bilder. Og historien din skal fortelles over tid, sa Ketil Sinding.

Seks av ti snapchatere skaper innhold hver dag.

- Det er over 2 millioner nordmenn på Snapchat hver dag. Flere kvinner enn menn er aktive, fortalte Steffen Rabben, ansvarlig for Snapchat i Norge.

 Faglig påfyll er viktig. Det er nettverk, mat & drikke også:


Bursdagsbarnet i midten

Og så var det møtet over.

Neste arrangement er halvdagsseminar 23. november. Les mer HER

(Før det, 13. november kl 12.00 utløper søknadsfristen til Sponsor- og Eventprisen. Søk HER)

 

 


Foto: Marius Midttun

10. november 2017