Fortum ny hovedpartner på Øyafestivalen

Energiselskapet går inn som ny hovedpartner på Øyafestivalen- med egen scene.

Ved Fortum-scenen kommer det til å vises frem mye som handler om ny teknologi, smarte grønne løsninger, og visjoner om hva som er et grønt, urbant byliv, opplyses det i en pressemelding.

Fortum er et energiselskap som er opptatt av bærekraftig energi og det grønne skiftet, og passer midt i blinken for oss, sier Cathrine Røsseland, sponsorsjef på Øya.

Øyafestivalen har som mål å være et av verdens grønneste arrangementer, og i år hjelpes de videre ett skritt på veien av Fortum, opplyses det videre i pressemeldingen. Det som tidligere har vært Hagenscenen blir i 2019 omdøpt til Fortum-scenen.

Fortum og Øya passer sammen som hånd i hanske. I Fortum jobber vi for å skape framtidens energiløsninger som lar folk ta klima- og miljøvennlige valg i hverdagen, fra måten vi behandler avfall til hvordan vi varmer opp boliger og lader elbiler. Derfor synes vi det er veldig stas å være del av verdens mest klima- og miljøvennlige musikkfestival, og vi håper vi kan bidra til årets Øyatema med Fortums visjoner for en fornybar framtid, sier kommunikasjonssjef Stian Mathisen i Fortum.

Festivalen fyller 20 år i år, og miljøtemaet for 2019 er ØYA om 20 år.

 

Toppbilde: Kommunikasjonssjef i Fortum, Stian Mathisen

Tekst: Julie Skrøder

27. feb 2019