Forlenger samarbeid

Norges Skiforbund Alpint og Frydenbø forlenger samarbeidsavtalen med tre nye år.

Det skriver Skiforbundet på sine nettsider.

Norges Skiforbund og Frydenbø har allerede hatt et samarbeid de siste seks årene, hvor fokus i samarbeidet har vært å gi kvinnene samme muligheter som mennene. Samarbeidsavtalen blir ytterligere utvidet frem til 2022, da Frydenbø går inn som hovedsponsor av offisiell Norgescup (FIS) – «Frydenbø Cup».

- Frydenbø er langsiktig i alt vi foretar oss, og det reflekteres også der vi er inne som samarbeidspartnere, for faktisk å kunne bidra til en forskjell i miljøene. Modellen med spons av bredde og topp gjør vi både innen fotball og alpint, forklarer eier i Frydenbø, Knut Herman Gjøvaag.

Han forklarer videre at Frydenbø de siste seks årene har vært en relativt anonym partner for Norges Skiforbund Alpin og at de nå forlenger avtalen med nye 3 år for å bidra til fortsatt styrking av alpinmiljøet i Norge og for å være med å bidra til å få frem nye talenter.

- Det blir fra kommende sesong spennende med nyheten «Frydenbø Cup», som vi håper kan være med å øke bredden ytterligere i vår satsning, fortsetter Gjøvaag.

Markedssjef i alpint, Christopher Frankum, gleder seg over tre nye år med Frydendbø.

Christopher Frankum

- For Frydenbø har det handlet om å løfte jentene og være en del av en historie. Sammen med Strømberg Gruppen har våre venner i Frydenbø i Bergen vært med på å skape en historie og en reise som har vært unik, og nå gleder vi oss over at avtalen blir utvidet, sier han.

Tekst: Julie Skrøder

5. mar 2019