Forbrukerundersøkelse: Kulturliv og COVID-19

Hvordan er egentlig forbrukernes holdninger til kulturlivet i disse dager?

Er det en ting vi alle innenfor kultur-, idrett og live events ønsker oss så snart som mulig, så er det en normal hverdag igjen med yrende kultur- og idrettsliv, og masse events rundt om i landet.

Bransjen vår er hardt rammet og mange ønsker seg en raskere åpning. Men hvordan er egentlig forbrukernes holdninger til kulturlivet i disse dager? Ønsker de å gå på live arrangement om vi åpner opp helt? Hva må vi i bransjen bidra med og tenke på for å gjøre forbrukerne trygge nok til å gå til det steget å kjøpe billett til et live arrangement?

Dette og mer til har Eventim undersøkt for å hjelpe sine kunder med viktig forbrukerinnsikt for å forstå hvordan publikum og gjester tenker. Denne undersøkelsen er en oppfølgning på tilsvarende undersøkelser gjennomført blant billettkjøperne hos Eventim tilbake i september 2020 og februar 2021.

I bloggen deres har de tatt med noen av funnene fra undersøkelsen innenfor temaene deltagelse, trygghet og streaming, som gir oss en indikasjon på hvordan forbrukerne ser for seg tiden etter pandemien og åpningen av samfunnet.

Disse funnene er bare en liten del av undersøkelse, og du er hjertelig velkommen til å kontakte Eventim for å få mer informasjon, eller om du ønsker å få tilsendt en presentasjon med resultatene fra undersøkelsen.

Les mer i bloggen her.

Foto: Eventim