FJORDKRAFT-LIGAEN

Like før sesongstart sprakk nyheten om at Fjordkraft blir ny ligasponsor for øverste nivå i ishockey de neste tre årene.

Vi er utrolig stolte og enormt glade over at Fjordkraft vil være ny ligasponsor for Eliteserien. Fjordkraft er en stor og viktig aktør i markedet, og vi setter stor pris på at de nå vil være med på å bygge norsk ishockey videre, sier Tage Pettersen, president i Norges Ishockeyforbund (NIHF).

Sponsorsjef i Fjordkraft, Stian Madsen, sier at det har vært en grundig prosess for å finne det riktige sponsoratet for Fjordkraft. Sammen med Sponsor Insight ble markedet kartlagt, og ligasponsoratet i Ishockey endte først opp som et førstevalg like før sommeren.

Madsen peker på tre hovedårsaker til at det ble Fjordkraft-ligaen; At ligasponsorat i Norges nest største publikumsidrett gir meget sterk synlighet, at det er et stort hockeyengasjementet på Øst-og Innlandet, hvor Fjordkraft er i vekst, og at de driver felles arbeid for bærekraft, klima og energioptimalisering av arenaer.

- Fjordkraft-ligaen er med andre ord en perfekt match for Fjordkraft både strategisk og geografisk.

- Sponsoratet bygger merkevaren nasjonalt, samtidig som vi kan jobbe lokalt i klubbene med ulike brands, produkter og konsepter. Vi har også sikret oss gunstige billettordninger slik at vi kan fortsette å levere opplevelser og fordeler for våre kunder, sier Sponsorsjef i Fjordkraft, Stian Madsen

Toppbilde: Sponsorsjef i Fjordkraft, Stian Madsen

20. sept 2020.