Fire norske nominasjoner

Shortlist til prisen ESA Excellence Awards er sluppet. I finaleheatet finner vi to norske sponsorer og med dem, fire nominasjoner.

Det er ESA, European Sponsorship Association, som står bak Excellence Awards. Prisen har over tyve ulike kategorier. ESA selv skriver:
Our Awards are the only ones that recognise excellence within the sponsorship industry across Europe.

Det er Gjensidige og Telenor som er nominert to ganger hver, i totalt tre kategorier.

- Det er en stor anerkjennelse for oss i Gjensidige at sponsorvirksomheten vår legges merke til også utenfor Norges grenser. Målrettet jobbing over tid, og hardt arbeid hver dag, er avgjørende for å nå ambisiøse mål og få effekt av investeringene våre. Det er derfor veldig morsomt, og gjør oss ekstra stolte, å få ekstern bekreftelse på at vi jobber godt, sier Stian Grøstad, sponsorsjef i Gjensidige.

Nominert i kategorien Best Use of PR in Sponsorship:

Nominert i kategorien Best Use of Innovation in Sponsorship:

- Det er gledelig at aktiveringen av vårt sponsorat med alpinlandslaget har imponert juryen for ESA Excellence Awards. Første gang Telenor har sendt inn bidrag, men etter årets hyggelige tilbakemeldinger under vår egen prisutdeling så valgte vi å prøve oss denne gangen, sier Petter Svendsen, sponsorsjef i Telenor.

I kategorien Sport Sponsorship Award between €1million and €2million er det seks nominerte. To av dem er Gjensidige og Telenor, for henholdsvis:

Petter Svendsen/Telenor

Stian Grøstad/Gjensidige

De fire andre nominerte i kategorien Sport Sponsorship Award between €1million and €2million, er:

#wimblewatch LIVE
AIB Backing Club & County #TheToughest
Mastercard – The Open Championship 2017
McDonald’s – 15 Years of Supporting Community Football

Vinnerne utropes 7. februar på Science Museum i London.

9. november 2017