Fiber til fotballen

Internett- og tv-selskapet Altibox blir største hovedsamarbeidspartner til Eliteserien, og delpartner til OBOS-ligaen.

- Dette er et utrolig viktig bidrag. Vi er stolte av at en så fremoverlent og spennende aktør som Altibox ønsker å være med på å utvikle norsk toppfotball, sier administrerende direktør i Norsk Toppfotball, Leif Øverland i følge VG.

Altibox vil i Eliteserien blant annet være synlig på høyre arm på alle spillerdrakter, på arenaene og på ulike skjermer ved avspark 1. april, melder Kampanje.

- Eliteserien i fotball er et av de aller mest spennende sponsorobjektene i Norge. Den nasjonale, brede og folkelige profilen passet perfekt for Altibox, sier administrerende direktør Thomas Skjelbred i Altibox.

Avtalen er ifølge pressemeldingen verdt et betydelig tosifret milionbeløp. Den har varighet på to år med ett opsjonsår, og har mål om langsiktighet.

- Fiberinfrastrukturen er blitt en del av ryggraden i samfunnet, og derfor er det naturlig at Altibox som hovedsponsor bidrar til å gi fotball tilbake til folket. Vi ønsker å støtte grasrota og spre glede på og utenfor fotball-banen, samtidig som vi skal være best på å samle, forenkle og formidle fotballen til kundene via den store tv-skjermen, på nettbrett og på mobilen, sier Skjelbred.

(Kilde: VG/Kampanje)

Foto: Colourbox/illustrasjonsbilde