Fagforum satt

På onsdag var det åpen og raus kunnskapsdeling da tre prisvinnere delte sine erfaringer i lydhøre grupper.

Dette er syvende gang Fagforum går av stabelen. Ideen til formatet tok styreleder i foreningen, Gunnar G. Nybø, med seg hjem fra IEG i Chicago.

- Min første gang på Fagforum, det ga mersmak, sier Ole Petter Søllesvik, daglig leder i Kulturkompaniet:

Søllesvik oppsummerte fra gruppepraten om Microsoft og Røde Kors som var nominert i flere kategorier og vant kategorien Årets Innovasjon i år, for «#Rccodeathon2017».

- Dette er en fin møteplass for oss som er opptatt av å engasjere mennesker og merkevarer. Det er inspirerende å dele og lære av folk som jobber i andre virksomheter, men som har samme mål. Mitt læringspunkt fra oppsummeringen med Microsoft og Røde Kors er å få innblikk i hvordan man helt konkret jobber sammen for at begge parter skal nå sine strategiske mål. Dette fordrer tillitt og kjennskap til hverandres virksomheter og strategier, forteller Søllesvik.

- Det var en svært hyggelig ettermiddag jeg fikk være med på sammen med medlemmene i foreningen i går. Formatet var nytt for meg, men opplevde det som en fin måte å dele på. Gode innspill og fine spørsmål preget vår gruppe. Ikke minst fikk jeg treffe flere som jeg ikke kjente fra før. Nye bekjentskaper er jo aldri dumt i vår bransje, sier Petter Svendsen, sponsorsjef i Telenor:

- Bra opplegg! Det gir virkelig verdi å komme tettere på hverandre og ikke minst høre på hva flinke folk har å si. Læringsutbytte har helt klart vært å forsterke «sponsing» som en effektiv kommunikasjonskanal. Det må være tydelige linker i samarbeidet og en iver hos «objektet» etter innovasjon, utvikling  og proaktivitet. Og det skal vi med damelaget i Vålerenga være!, sier Jens August Dalsegg markedsansvarlig Vålerenga Fotball - som oppsummerte fra Telenorpraten:

Per Magnus Osen, KAM i Thon Hotels, fortalte fra gruppen han deltok i:

- Fra JCP gruppen så synes jeg det var nyttig å høre hvordan de jobber for å skape den best mulige kundeopplevelsen (Captivate people!) for den mer og mer kresne forbrukeren. Vi fikk innsyn i hvordan eventmarkedet utvikler seg og hvor viktig teknologi og datasamling blir i fremtiden, sier Osen.

Han legger til:

- Jeg liker dette fagforumet da det som regel er god dynamikk i gruppene og det blir ofte masse involvering fra deltakerne i form av innspill og diskusjon. I tillegg så er det veldig relasjonsbyggende med god tid til mingling både i forkant og etter gruppeaktivitetene.

- Formatet på Fagforum fungerer veldig bra. Fagforum er samtalebasert og sørger for at man kommer i tett dialog med hverandre, slik at det blir enklere å dele erfaringer og sånn sett få et lærerikt utbytte, sier Lars Grorud, administrerende direktør i JCP Norge.

Her ser du noen glimt fra resten av ettermiddagen:

Neste arrangement er Frokostmøte 14. november. Invitasjon kommer til en postkasse nær deg.

 

 

 

Tekst: Hege Mauroy

Foto: Ida Øverland Eriksen 

19. oktober 2018