Fagforum på brygga

- Kunnskapen fra onsdagens Fagforum ble benyttet direkte inn i workshop med kunde to dager etter, sier Hanne Lyngaas, Partneransvarlig Næringsliv og organisasjoner i UNICEF.

Neste arrangement er Frokostmøte 5. juni:

Hold av denne morgenen fra kl 08.00 - 10.00. Invitasjon kommer!

Workshopen Lyngaas var på dreide seg om videre bygging av eventkonsept inn i egen bransje.

I tre grupper ble det delt åpent om hva tre prisvinnere fra Sponsor-  og Eventprisen gjorde og hvorfor de gjorde det. Gruppene var henholdsvis: Gjensidige om bruken av event som en integrert del av sponsorstrategien, Oslo Sommertid, ved Ekko Agency om å tenke kreativt og annerledes rundt festivaler og sponsing og TINE om sponsorater, integrering, aktivering og uttak med langsiktighet og fornying av tiltak.

- Formatet på Fagforum ga meg muligheten til å høre på det temaet jeg synes virket mest interessant uten at jeg måtte gå glipp av de to andre temaene ettersom de ble oppsummert på slutten, sier Steffen Aabel fra Norges Friidrettsforbund som jobber primært med Extras generalsponsorat.

Han forsetter:

- Andre sponsorer, sponsorobjekter, og byråer fikk en god mulighet til å lære fra de tre presentasjonene og bli inspirert – en flott delingskultur i foreningen hvor vi hjelper andre med å bli bedre og er ydmyke nok til å si at man kan lære noe fra andre.

Aabel deltok på gruppeprat med TINE.

- De tre som presenterte fikk en god mulighet til å dele hva som er viktig for de fremover og hva de vil fokusere på. Det gjør det lettere for potensielle og eksisterende partnere å finne måter å hjelpe de som presenterte å nå sine mål på, sier han.

Lyngaas som hørte på Oslo Sommertid forteller:

- Detaljene rundt Oslo Sommertid inspirerte meg på mange måter. Jeg hadde stort utbytte av å høre innspill fra de andre deltakerne under forumet på nye elementer og praktiske tilnærminger på salg av partnerdeltakelse, lokalt forankret bærekraft tilnærming.

- Bruk av app for aktivering av logistikk og andre praktiske tiltalen i tillegg til å strekke kundereisen var det flere gode tilnærminger på.  Vi ble også enige om at salg til barn når de er i målgruppen heller var en super informasjonsarena for informasjon til foreldrene.

Marthine Barth Jacobsen, Rådgiver seksjon aksjoner og næringsliv i Kreftforeningen var på gruppeprat med Gjensidige.

- Gjensidige holdt et inspirerende innlegg om viktigheten av å investere nasjonalt og lokalt, og eksternt og internt. Å investere i egne ansatte bidrar til økt lojalitet og effekten bedriften får av å ha ansatte som gleder seg til å dra på jobb er uvurderlig. Interessant å se hvordan Gjensidige har brukt store profiler innen idrett til å øke det interne engasjementet. «Gjensidig-dagen», «Gjensidig-Games» og «Mini-landslaget» er eksempler på events vi andre bør strekke oss etter! sier hun.

Barth Jacobsen avrunder med:

- Sponsor- og Eventforeningens Fagforum har alltid et solid faglig innhold hvor man alltid har mulighet til å få ny innsikt, mer kunnskap og et utvidet nettverk.

Her ser du noen glimt fra resten av ettermiddagen:

Neste arrangement er Frokostmøte 5. juni. Invitasjon kommer til en postkasse nær deg.

16. mai 2019