Fag og Mingle var det på brygga

- Jeg synes det var et veldig bra Fagforum. Intimt nok til at vi både fikk diskutert og blitt bedre kjent med flere medlemmer, sier Kristin Vestgren Sæterøy, daglig leder i Holmenkollen Skifestival.

Neste arrangement er Frokostmøte 20. november

Invitasjon kommer i morgen!

Høstens Fagforum ble fullbooket på et blunk. Forrige onsdag inntok femti deltakere Louise Restaurant & Bar - på brygga, først til fag - så til mingle.

I tre grupper ble det delt åpent om hva tre prisvinnere gjorde og hvorfor de gjorde som de gjorde. Gruppene var henholdsvis:

• 6.Sans, ved Per Morten Bergh: Om hva som skal til for å vinne priser internasjonalt - skape unike eventer, opplevelser og merverdi
  • SpareBank 1 SMN, ved Siri Borthen Flatås: Om merkevarebygging i et bærekraftperspektiv - ta praktisk samfunnsansvar og bidra til holdningsendringer
  • OBOS, ved Eddie Chr. Thomas: Om OBOS som idrettssponsor - med aktivering, omdømmemålinger, internmotivasjon og forretningsutvikling

Vestgren Sæterøy hørte på 6. Sans og sier:

- I gruppen fikk vi løftet diskusjonen slik at vi belyste hvordan vi kan gå frem for å vinne priser og sett på trender for arrangement fremover i tid. Vi fikk også både tid og mulighet til å diskutere disse temaene fra flere perspektiver, noe som i hvert fall for meg ga noen nye innsikter.

Kristin referer fra gruppepraten - plenum

Så avrunder hun med dette: - Godt organisert!

Cathrine Instebø, head of sponsorship i Equinor,  deltok hos SpareBank 1 SMN. Her oppsummerer hun foran "alle-mann-alle"

- Nøkkelen til suksess i en kampanje om å ta samfunnsansvar er kombinasjonen av engasjement for relevante saker og en troverdig tilnærming til problemstillingen, sier hun.

Og legger til:

- Kombinasjonen av nettverksbygging og faglig fordypning er alltid veldig nyttig.

Jens August Dalsegg er markedsansvarlig i Vålerenga Fotball. Han lyttet til OBOS - som idrettsponsor, før han oppsummerte.

- I «OBOS-gruppen» la Eddie Thomas frem sponsor-løpet OBOS har kjørt de siste 10 årene og hvordan de har brukt sponsing som en kommunikasjonskanal for å vokse nasjonalt. Der OBOS-ligaen og Toppserien ble trukket frem som gode eksempler, ble også de mindre heldige aktivitetene delt, forteller Dalsegg.

Ikke nok med det:

- Fagforum er en veldig fin seanse, hvor man kommer litt tettere på hverandre og «under-huden» på hovedaktøren, sier han.

Her har du noen glimt fra resten av ettermiddagen på brygga:

Og plutselig var det over - for denne gang.

31. oktober 2019