Eventdryss

Forrige mandag delte HSMAI (The Hospitality Sales and Marketing Association International) ut atten eventrelaterte priser.

- Selv om HSMAI har sitt utspring i reiselivsnæringen, har eventbransjen i likhet med reisebyråene begynt å spille en stadig viktigere rolle, også for aktørene i hotell og i reiselivet. Faktisk i så stor grad at HSMAIs Mission Statement er endret, til også å omfatte den, sier HSMAI-direktør Ingunn Hofseth i en pressemelding.

HSMAI-juryen juryere tretten priskategorier der de utpekte en vinner og ga hederlig omtale til flere. I tillegg stemte eventbransjen selv frem fem vinnere i spesifikke bransjepriser, står det i pressemeldingen.

Av de juryerte prisene gikk elleve gull til medlemmer av Sponsor- og Eventforeningen. Blant bransjeprisene var det to medlemmer: JCP som Årets eventbyrå og GPJ som årets nykommer.

Vinnere:

  • Beste kundearrangement
    Gull: 6. Sans, for DNB NXT 2016, på oppdrag for DNB
  • Beste konferanse
    Gull: Gyro, for Finansnæringens dag 2017 – «Suits & Hoodies», på oppdrag for Finans Norge
  • Beste salgs- eller promoevent
    Gull: Nine Yards, for Lansering av Høyers to nye varemerker, Maud og Fram, på oppdrag for Høyer
  • Beste Event + IMC
    Gull: JCP Nordic, for PEPSI MAX – THE TASTE EXPERIENCE, på oppdrag for Pepsi Max
  • Beste hospitality-event
    Gull: Event.no, for Music is King, på oppdrag for Burger King
  • Beste PR-event
    Gull: 6. Sans, for VM i døds, på oppdrag for IDF (Det Internasjonale Dødseforbundet)
  • Beste kulturevent
    Gull: Just Cruzin’ Production, for Oslo Sommertid, på oppdrag for OBOS
  • Beste destinasjonsutviklings-event
    Gull: DestinasjonsKirurgene, for Karsten & Petra i snøamfi i alpinbakken på Beitostølen, på oppdrag for Location Beitostølen
  • Beste adventure tourism-event
    Gull: Scandic Hotels, for Frokost på Preikestolen
  • Beste eventinnovatør
    Gull: DNB, for DNB NXT 2016, med 6. Sans; DNB 4 THE FUTURE, med Gyro; og DNB Eiendom Kickoff 2017, med JCP
  • Beste samfunnsnyttige
    Gull: KITE kommunikasjon, for Business for Peace, på oppdrag for Business for Peace
  • Beste interne event
    Gull: Just Cruzin’ Production, for T2-opplevelsen og T2 tjenestetesting, på oppdrag for Avinor Oslo Lufthavn
  • Beste eksterne event
    Gull: 6. Sans, for DNB NXT 2016, på oppdrag for DNB

Beste eventbyrå, ble stemt frem av bransjen selv og JCP vant.

De fire andre bransjeprisene gikk til:

  • Beste eventleverandør: Konsertsystemer
  • Beste intimarena: Chitra House
  • Beste storarena: The Qube
  • Årets nykommer: George P. Johnson

- At HSMAI ser nytten av det genuine ved event, hedrer byrå og kunde og dermed bidrar til å øke synligheten så vel som kunnskapen om dette kommunikasjonsverktøyet er udelt positivt. Vi gratulerer alle, sier daglig leder i Sponsor- og Eventforeningen Hege Mauroy.

(Kilde: hsmai.no)

 

 
Foto: Camilla Bergan

17. oktober 2017