Europeisk seier til Norge

I kategorien Best of Europe, på ESA Excellence Awards - i regi av The European Sponsorship Association, ble det seier til det norske Telenorbidraget.

- The European Sponsorship Association har sine godt og vel tyve Priser, i helt spesifikke kategorier som er åpent søkbare for alle. En kategori, derimot, er kun søkbar by "invitation-only", og det er kategorien "Best of Europe" der man representerer sitt land,  forteller daglig leder i Sponsor- og Eventforeningen Hege Mauroy.

Sponsor- og Eventforeningen, fremmet Årets Sponsorkampanje 2017: Gullmedaljen til Aksel Lund Svindal i Telenors simkort, som Norges bidrag til ESA Best of Europe på slutten av fjoråret.

- Ni land hadde sendt inn bidrag til Best of Europe og Norge for aller første gang. Så gikk det rett til topps med Telenor - på første forsøk, sier Mauroy.

Onsdag 7. februar mottok sponsorsjef Petter Svendsen og senior sponsorship manager Per Anders Vold i Telenor vinnertroféet.

Per Anders Vold og Petter Svendsen

- Først og fremst vil vi takke foreningen for at de valgte å nominere oss. Dere er kloke! Det er første gang Norge har sendt inn bidrag til ESA’s Best of Europe og at det skulle ende med gull var over all forventning. Dette er vi i Telenor enormt stolte av. Vi har kanskje hatt litt for stor respekt for andre store internasjonale selskaper.  Den respekten kan vi legge til side. Det er ikke de med de størst budsjetter som nødvendigvis vinner. Det jobbes etter  min mening meget godt i det norske markedet. Videre må jeg nevne at vår årlige utdeling leverer svært godt i forhold til den vi så i London. Nå står premien på hylla på Fornebu og den skal vi bruke som inspirasjon til å komme opp med nye gode case, sier sponsorsjef Petter Svendsen i Telenor.

Telenor ble dessuten også såkalt  "highly commended" i kategorien "Sport Sponsorship of the Year between €1M and €2M", mens Gjensidige ble "highly commended" i kategorien "Best Use of PR in Sponsorship". (highly commended tilsvarer sølv/andre plass).

- Dette er imponerende innsats av begge selskaper og en ekstra fjær i hatten til Telenors kampanje som viser at norsk sponsing er fullt på høyde med andre internasjonale aktører - og denne gangen aller best. Vi gratulerer, smiler Mauroy.

14. februar 2018