Entra og Ridderrennet i to nye år

Entra har vært sponsor for Ridderrennet siden selskapet ble opprettet i 2000 og i år fyller samarbeidet 20 år. Partene har nå inngått en samarbeidsavtale med for to nye år.

Det skriver Bodøposten.no

Ridderrennet og Ridderuka har vært arrangert på Beitostølen siden 1964 og er verdens største vintersportsarrangement tilrettelagt for syns- og bevegelseshemmede. I år finner arrangementet sted mellom 22. og 29. mars.

- I år har vi samarbeidet med Ridderrennet i tjue år. For oss i Entra skaper det stor glede og stolthet å bidra i dette arbeidet. Vi gleder oss til å fortsette det gode samarbeidet med Ridderrennet de neste to årene. Det er inspirerende å møte mennesker med ulike funksjonsnedsettelser som legger stor innsats i å flytte egne grenser. De heier hverandre frem med et beundringsverdig livsmot og takler barrierer på en imponerende måte, sier Sonja Horn, administrerende direktør i Entra til Bodøposten.

Formålet med avtalen er å dele kunnskap mellom næringsliv og de med nedsatt funksjonsevne.  Entra ønsker å bidra til tilpassing av arbeidsplasser og en forenklet hverdag uavhengig av fysiske forutsetninger.

- Foreningen Ridderrennet er utrolig takknemlig for den viktige støttespilleren Entra har vært i tjue år. Ridderuka betyr svært mye for både deltakere, ledsagere og samarbeidspartnere. Dugnaden som Ridderuka representerer og Entra er med på, er noe av grunnpilaren i det norske samfunnet – et arbeid som gir felleskapsopplevelser og mening for alle involverte. Foreningen og alle våre deltakere setter stor pris på innsatsen alle i Entra har bidratt med i årenes løp, og til å løfte Ridderuka til det det er i dag – din mestringsarena for livet, sier generalsekretær i Ridderrennet, Anne-Kristin Wadahl, til avisen.

Kilde: Bodøposten.no

Tekst: Julie Skrøder