Elkjøp og Dreamhack

Dreamhack er verdensledende innen gamingfestivaler og e-sportinnhold og inngår nå et omfattende nordisk samarbeid med Elkjøp.

Det opplyses i en pressemelding.

- Vi har gjennom de siste tre årene satset mer på tilstedeværelse av denne typen arrangementer. Erfaringene vi har gjort oss fra blant annet Spillexpo, The Gathering og Retrospillmessen har lært oss at dette er en fantastisk arena for å møte spill-interesserte og e-sport entusiaster, sier Nils Martin Øyo, gamingansvarlig i Elkjøp Norge.

De siste 20 årene har Dreamhack blitt til verdens største digitale livsstilfestival. I dag består Dreamhack av 11 gamingfestivaler i åtte land og tre kontinenter.

- Det finnes utrolig mange i Elkjøp som både er tidligere deltakere og seere av de forskjellige Dreamhack-eventene. Spesielt våre svenske kolleger i Elgiganten. Det er med mye stolthet og glede at vi nå endelig kan avsløre at vi inngår et langsiktig samarbeid i Norden, sier Øyo.

Med en verdenssituasjon som ikke tillater eventer av Dreamhacks størrelse, vil samarbeidet i begynnelsen ha et digitalt fokus. Blant annet vil Elkjøp være en av hovedpartnerne i NLC som starter allerede nå i juni. Når det åpnes for fysiske arrangementene igjen vil Elkjøp flytte inn og by på underholdning og aktiviteter. Utover det vil de også stille med en stor butikk hvor deltakerne får muligheten til å skaffe seg det siste og det beste av gamingutstyr.

Men det er ikke bare Elkjøp som flytter inn hos Dreamhack, samarbeidet går begge veier.

- Partnerskapet med Elgiganten kommer inte bara innebära att våra besökare bjuds på en fantastisk upplevelse på festivalerna. Det ger oss även möjligheten att växa genom att DreamHack tar klivet in i Elgiganten-butiker runtom i Norden. En spännande möjlighet för både oss och våra fans, sier Marcus Lindmark, Co-CEO på DreamHack.

For å gjøre Dreamhack opplevelsen lettere tilgjengelig vil Elkjøp tilby både både billetter til arrangementet og Dreamhack merch i sine varehus og online. På sikt håper også Elkjøp å kunne tilby bussreiser fra sine varehus til Dreamhacks festivaler.

- Vi ser store muligheter med dette samarbeidet, og gleder oss til å spille hverandre gode. Jeg tror dette blir en spesielt gledelig nyhet internt, da vi tilbyr alle våre ansatte gratis inngang til Dreamhack Winter og Summer samt en intern rekrutteringsprosess der man kan få muligheten til å representere Elkjøp på arrangementene, forteller Øyo.

Kilde: Elkjøp.no

13.06.2020