Eliteserien og OBOS-ligaen

Coop utvider sitt sponsorengasjementet rettet mot norsk bredde- og toppfotball.

Coop har gått inn som hovedsponsor for Eliteserien, samarbeidspartner til Norsk Toppfotball og delpartner til OBOS-ligaen.

- Coop er eid av våre kunder og vi er opptatt av å støtte de idrettene som engasjerer befolkningen. Målet er å inspirere og motivere alle som driver med trening og fysisk aktivitet, og alle som har lyst til å få mer aktivitet i hverdagen. Fotball er folkesport nummer én for både stor og små, og vi er stolte av å være med å utvikle norsk bredde- og toppfotball i årene som kommer, sier konsernsjef Geir Inge Stokke i Coop Norge SA i en pressemelding.

Norsk Toppfotball sier at avtalen med Coop vil få stor betydning for båndet mellom bredden og toppen i norsk fotball.

- Med sin eierform deler Coop og fotball-Norge verdier som ansvar, lagånd og samhold. Og på samme måte som fotball, er Coop en folkelig aktør som skaper et stort og bredt engasjement i alle deler av landet. Våre spillere kommer fra bredden, og gjennom avtalen knyttes tettere bånd mellom bredde og topp, sier administrerende direktør i Norsk Toppfotball, Leif Øverland.

Sponsoravtalen er 3-årig med opsjon på ytterligere to år.

- Fotball er ikke bare viktig for den lokale tilhørigheten, men idretten gjør også en enormt viktig jobb med inkludering av barn og ungdom. Coop heier på alle, og har i mange år vært en viktig støttespiller for fotball-Norge. Blant annet har vi delt ut drakter til tusenvis av fotballag og vært sentral sponsor i store og små sportsarrangement. Mange av profilene i Eliteserien, som i dag er viktige forbilder for yngre spillere, har derfor trolig spilt med Coop på ryggen også i startgropen av sin idrettskarriere, sier Stokke i pressemeldingen.

25. mai 2017