DNB på Kongsberg

DNB har skrevet ny hovedsponsoravtale med Kongsberg Jazzfestival. I første omgang gjelder avtalen for 2019 og 2020.

- På tross av utfordringene i dagens marked hvor mange aktører melder om hardere kamp om sponsorkronene, og hvor flere mediekanaler opplever en nedgang, så fortsetter sponsing sin stabile vekst. Sponsing er samtidig en veldig viktig del av vår grunnfinansiering og vi er glad for at DNB velger å fortsette med oss, sier festivalsjef Kai Gustavsen i en pressemelding.

Også DNB gleder seg over å kunne fortsette samarbeidet.

- Vi har samarbeidet med Kongsberg Jazzfestival i mange år og er veldig fornøyd med en avtale som strekker seg over to nye år. Jazzen har en unik evne til å engasjere bredt hvert år og utrolig gøy med årets publikumsrekord på nesten 40.000 solgte billetter! Gjennom avtalen treffer vi viktige og relevante målgrupper, både næringslivsklyngen, familiene gjennom Barnivalen og ikke minst er det gøy å se at så mange unge også besøker festivalen, sier sponsorsjef i DNB Tina Wesselsen.

Festivalsjef Gustavsen mener kulturliv som ønsker sponsing må være relevant for bedriften og deres utfordringer. Det er krevende å samarbeide med næringslivet, og sponsormidler er på ingen måte gratispenger, understreker han.

- Man må rett og slett være interessert i næringslivet, og ikke bare pengene derfra. I hvilken grad man ønsker og evner dette burde stå sentralt i diskusjonen. Hvis ikke risikerer man at næringslivet går helt andre veier for å oppnå sine mål, fortsetter han.

DNB har en bred satsing på festivaler over hele Norge, og forklarer at det for dem er viktig å møte kundene ansikt til ansikt for å opprettholde engasjementet og kjennskapen til merkevaren.

- Det er en tung jobb å være «top of mind» med så høy konkurranse. Å være til stede på festivaler gir oss en unik tilgang til å møte relevante målgrupper og skape en preferanse til DNB. Sammen med jazzen skal vi lage enda bedre innhold og engasjerende løsninger for publikum. Vi gleder oss, men nå er det først litt vinter, og det blir deilig det også, sier Wesselsen.

 

Toppbilde: Ron Jansen

Tekst: Julie Skrøder

22. nov 2018