Dale og Skiforbundet forlenger

Dale of Norway og Norges Skiforbund Alpint har fornyet avtalen frem til 2022.

Det skriver skiforbundet på sine sider.

Dale of Norway har levert VM- og OL-gensere til norske skihelter i en årrekke. Den aller første offisielle skigenseren designet de til vinter-OL i Cortina d'Ampezzo i 1956 og siden den gang har firmaet vært offisiell leverandør til Norges Skiforbund, og designet nye gensere til hvert eneste vinter-OL og ski-VM.

- Vi er kjempe stolte av å fortsette samarbeidet med alpinlandslaget. Med bakgrunn i våre fokusområder og alpints globale rekkevidde ser vi frem mot å utvikle samarbeidet videre og til nye høyder. En av våre kjerneverdier er varme, noe som gjenspeiler seg i de fantastiske profilene og den sterke «vi» kulturen felleskapet står for, sier sponsorsjef i Dale of Norway, John-Olav Evans.

Det er gjennom tidene blitt en rekke kjente, etterhvert legendariske, idrettsutøvere som har båret en Dale of Norway-genser.

- Alpinlandslaget har over lang tid hatt en sterk tilknytning til Dale of Norway og er stolte over å ha landet en forlengelse av sponsoratet frem til 2022. «Alpingenseren», VM, samt OL genseren har blitt et essensielt plagg som utøverne og støtteapparatet klær seg i med stolthet sesong etter sesong. Vi gleder oss til flere gode øyeblikk med Dale of Norway i årene som kommer, sier markedsjef for alpint i Norges Skiforbund, Christopher Frankum.

Tekst: Julie Skrøder

21. mars 2019