Blått på isen

Blåkläder går inn som sponsor for det norske ishockeylandslaget i 2017. I følge avtalen innebærer det at arbeidstøyprodusenten selv må stille til kamp på isen.

Arbeidstøyprodusenten Blåkläder signerte nylig en sponsoravtale med det norske ishockeylandslaget. Avtalen inkluderer blant annet at ishockeylandslaget stiller til kamp mot nettopp Blåkläder. Oppgjøret skal finne sted mot slutten 2017.

- Å møte Norges beste ishockeyspillere i en ishockeykamp er en tøff og inspirerende mulighet, som vi naturligvis takker ja til. Vi har planer om å alliere oss med kundene våre, slik at de også får denne unike muligheten, sier administrerende direktør i Blåkläder, Henrik Holm.

Blåkläder har også tidligere valgt å være sponsor for ishockeylandslaget. I følge Henrik Holm handler det i stor grad om at de to aktørene deler mange av de samme verdiene.

- Blåkläder er kjent for kvalitet og slitestyrke. I tillegg har vi over flere år profilert oss som det tøffeste arbeidstøyet på markedet. Dette opplever vi stemmer godt overens med de verdiene som ligger til grunn i det norske ishockeylandslaget, sier Holm.

Holm trekker frem måten det jobbes på i bredden i norsk ishockey som en avgjørende faktor for samarbeidet.

- Det har kommet til nye unge spillere det siste året, blant annet fordi det jobbes godt på breddenivå. Denne evnen til å arbeide langsiktig og møysommelig er definitivt noe vi kjenner oss igjen i og ønsker å støtte, forteller Holm.

Norges ishockeyforbund deler begeistringen over å ha Blåkläder tilbake på laget.

- Det er gledelig at store aktører som Blåkläder ønsker å samarbeide med norsk ishockey, og vi er stolte av å kunne ønske Blåkläder tilbake som sponsor, sier generalsektretær i Norges Ishockeyforbund, Ottar Eide.

(Kilde: Blåkläder/Mynewsdesk)

 

 

Tekst: Hege Mauroy
15. mai 2017